Цената на акциите на Verizon Communications записа най-големия си ръст от повече от три години, след като компанията отчете печалба за третото тримесечие, която надмина прогнозите на анализаторите. Силното представяне на бизнеса с домашен интернет и бизнес решенията успя да компенсира продължаващия спад на броя на мобилните потребители, привлечени от телекомуникационния гигант, пише Bloomberg.
Най-големият американски телеком обяви, че коригираната му печалба на акция е 1,22 долара за третото тримесечие. Wall Street очакваше коригирана печалба от 1,18 долара на акция, сочи средната прогноза на Bloomberg.
Базираната в Ню Йорк Verizon също така повиши прогнозата си за годината, посочвайки, че очаква свободен паричен поток от над 18 млрд. долара. Това е с 1 млрд. долара повече спрямо предходната прогноза. Оперативните приходи за тримесечието отговарят на очакванията на анализаторите – 33,3 млрд. долара.
Стойността на книжата на гиганта се повиши с над 8,4%, най-големият дневен скок от март 2020 г. насам. Конкурентите същи бяха подкрепени от добрите резултати на Verizon – AT&T записа 3,1% ръст на борсата в 10:13 ч. местно време в Ню Йорк. При T-Mobile US ръстът е 1,9%.
„Нашите цели са ясни – осигуряване на силен растеж на приходите от безжични услуги и на свободния паричен поток“, коментира главният изпълнителен директор Ханс Вестберг пред инвеститорите. „Нашият сегментиран и дисциплиниран подход към мобилните услуги за потребители работят и очакваме инерцията ни да продължи да се засилва през четвъртото тримесечие“.
Verizon прибави нетни 100 хил. абонати на мобилни услуги с абонамент, докато Wall Street очакваше малко над 68 хил. Ръстът е воден преди всичко от бизнес групата на гиганта. Потребителската група обаче загуби 51 хил. мобилни клиенти – по-слаб спад спрямо предходното тримесечие.
Подразделението за домашен интернет отбелязва силен растеж, прибавяйки 384 хил. клиенти на безжичен домашен интернет, повече от очакваните от анализаторите 262 хил., както и 72 хил. клиенти с кабелен интернет, спрямо очаквани 57 хил. С това общият брой абонати на услугите за широколентов интернет на Verizon достигнаха 10,3 млн.
„Изненадващо високите“ данни за новите абонати „предполагат, че компанията е спряла да губи пазарен дял“, пише старши анализаторът на Bloomberg Intelligence Джон Бътлър. „Резултатът подсказва, че последните ѝ действия за подобряване на растежа, включително пускането на нови планове, могат да започнат да оказват положително въздействие върху представянето“.