Американският телеком T-Mobile US обяви, че ще намали работната си сила със 7%, като съкрати 5000 служители в САЩ, докато операторът се бори с повишаващите се разходи за привличането на нови абонати на един конкурентен пазар, пише CNBC.
Телекомът пое лъвския пай от абонатите, търсещи евтини планове през последните три тримесечия, залагайки на пакети с отстъпка, но това оказа негативно влияние върху T-Mobile.
„Това, което е необходимо за привличане и задържане на клиенти, е значително по-скъпо, отколкото беше само преди няколко тримесечия“, коментира главният изпълнителен директор Майк Сиверт в имейл до служителите.
Съкращенията на работни места през следващите пет седмици ще бъдат насочени към корпоративни и бек-офис роли, както и към някои технологични работни места, посочва той, допълвайки, че отделите за търговия на дребно и грижа за потребителите няма да бъдат засегнати.
Операторът очаква такси преди данъци от около 450 млн. долара през третото тримесечие.
През юли T-Mobile каза, че очаква абонатите на мобилните ѝ услуги да се увеличат в диапазона 5,6 млн. до 5,9 млн.
Сиверт каза, че някои области на бизнеса ще прилагат по-централизирани модели на работа, за да подобрят ефективността си и да спестят разходи.
През юли конкурентът AT&T също разшири плана си за свиване на разходите до 2 млрд. долара.