T-Mobile US надмина прогнозите на Wall Street за печалбата и ръста на броя на абонатите си на мобилни услуги. Освен това повиши очакванията за броя на абонатите си за годината – силен знак, че вторият по големина телеком в САЩ използва своето лидерство в 5G, за да спечели пазарен дял от конкурентите си, пише Bloomberg.
Приходите за второто тримесечие са се свили с 2,5% до 19,2 млрд. долара, което се оказа под прогнозата на анализаторите. Цената на акциите на гиганта се понижи с 1,5% по време на следборсовата търговия в четвъртък.
Базираната в Белвю, щата Вашинтон, компания е привлякла 760 хил. абонати на мобилни услуги в рамките на, по думите ѝ, най-доброто ѝ тримесечие от осем години. T-Mobile US отчете печалба от 1,86 долара на акция, докато анализаторите очакваха 1,72 долара на акция при 19,4 млрд. долара приходи от продажби.
T-Mobile се противопоставя на тенденцията за забавяне на търсенето на пазара на мобилни услуги, която измъчва и другите два големи телекомуникационни оператора AT&T и Verizon Communications, след огромния ръст по време на пандемията.
Трите големи телекома все още предлагат безплатни телефони, за да се опитат да подхранят растежа, а AT&T започна да повишава цените на най-добрите си планове, за да компенсира потребителския спад. Междувременно T-Mobile печели от лидерството си в 5G, разширявайки покритието в повече селски райони и продавайки достъп до безжичен интернет там, където изборът на доставчици е по-малък.
Сега T-Mobile очаква да прибави между 5,6 млн. и 5,9 млн. нови абонати на мобилни услуги тази година, като повиши предишната си прогноза от април, която беше за 5,7 млн. абонати.
Тъй като растежът на продажбите на мобилните телефони се забавя, T-Mobile работи по разширяването на своята база от клиенти на фиксиран безжичен широколентов интернет. Тя добави 509 хил. клиенти на безжичен домашен интернет през последното тримесечие, а това се оказа над прогнозираните от анализаторите 495 400. Сега компанията има 3,7 млн. клиенти на безжичен домашен широколентов интернет, което е около половината от целта от 7 до 8 милиона абонати до 2025 г.
Конкуренцията в предлагането на интернет е ожесточена, тъй като кабелни компании като Comcast и Charter Communications отвръщат на удара с промоции, предлагащи безплатни мобилни услуги за своите клиенти на широколентови услуги.