BT Group, най-големият британски доставчик на мобилни и широколентови услуги, ще съкрати до 55 хил. работни места до 2030 г., включително контрактори, което се равнява на над 40% от работната сила на компанията. Това се случва в момент, в който тя завършва внедряването на оптични връзки и се адаптира към нови технологии като изкуствения интелект, предава Ройтерс.
Компанията работи по план за трансформация за изграждане на национална оптична мрежа под ръководството на Филип Янсен, както и за въвеждане на високоскоростни мобилни 5G услуги.
Бившият държавен монополист в четвъртък отчете проформа ръст на приходите и основната печалба за първи път от шест години, като резултатите са за годината, завършила в края на март. Но разходите за трансформация на бизнеса и ударът върху свободния ѝ паричен поток доведоха до 7% спад на цената на акциите по време на сутрешната търговия.
Янсен твърди, че след завършването на оптичното внедряване, дигитализирането на начина, по който работи, интегрирането на изкуствен интелект и опростояването на структурата, BT ще разчита на много по-малка работна сила и значително намалени разходи до края на десетилетието.
„Новата BT Group Ще бъде по-опростен бизнес с по-светло бъдеще“, коментира той.
Общият брой на работниците на групата ще намалее от 130 хил. до между 75 хил. и 90 хил. до фискалната ѝ 2030 г., гласи изявлението. Около 30 хил. от настоящите служители в момента са контрактори.
Янсен посочва, че текущите съкращения на работни места ще се ускорят след завършването на изграждането на оптичната мрежа и изключването на 3G.
Синдикатът на комуникационните работници (CWU) твърди, че съкращенията „не са изненада“, предвид задаващите се промени в инфраструктурата и технологията. Преговорите между BT и CWU бяха необходими, за да се гарантира плавен преход, посочва синдикатът, допълвайки, че BT трябва да се стреми да запази директните си работни места и да заложи на съкращения на външните кадри, работещи на временни договори.
Конкурентът на BT – Vodagfone, във вторник обяви, че ще съкрати 11 хил. работни места по света, за да се опита да възстанови конкурентоспособността си.
Янсен твърди, че ще са нужни с около 10 хил. по-малко мрежови инженери за управление на дигиталните мрежи, докато автоматизацията и изкуственият интелект биха могли да заменят други 10 хил.
Има „огромни възможности“ за използване на изкуствен интелект, посочва той, допълвайки, че езиковите модели на генеративния изкуствен интелект ще бъдат скок напред, който е съизмерим с появата на смартфона.
BT ще използва изкуствен интелект за предлагането на по-добро клиентско обслужване, както и за възползване от други бизнес възможности.