AT&T не успя да изпълни прогнозите за свободния си паричен поток за първото тримесечие и добави по-малко абонати спрямо година по-рано. Всичко това сигнализира за по-голямата конкуренция на пазара и доведе до понижение на цените на акциите в сектора, пише Bloomberg.
Свободният паричен поток е достигнал 1 млрд. долара за периода, обяви базираният в Далас мобилен оператор. Сумата се оказа значително по-ниска от очакваните от Wall Street 3,02 млрд. долара и е около 6% от 16-те млрд. долара, които компанията очаква за тази година.
Това разминаване възражда опасенията, че AT&T не се справя добре с високите разходи за инвентар, мрежово изграждане и по-слабия принос на съвместното предприятие DirecTV. Компанията обяви, че очаква по-високи нива на свободния паричен поток през втората половина на годината и е напът да постигне или надхвърли годишната си цел.
Цената на акциите на AT&T се понижи с близо 6% преди началото на борсовия ден, повлиявайки на други телекомуникационни играчи. При Verizon Communications и T-Mobile US спадът е с около 2%.
На фона на упоритата висока инфлация и увеличаването на лихвените проценти, потребителите не са толкова склонни да харчат повече пари за 5G услуги и широколентова свързаност. AT&T е добавила 424 хил. месечни абонати през първото тримесечие. Макар че по този показател успя да надмине прогнозата на анализаторите за 400 556 абонати, бройката е с 40% по-ниска от тази година по-рано. Случващото се предизвиква опасения, че индустрията може да се насочва към забавяне след пандемичния бум.
Откакто отдели WarnerMedia преди година, AT&T се посвети на свързаността, по-специално на разширяването на 5G и оптичната си мрежа. Промяната на бизнеса и по-високите нива на капиталови разходи допринесоха за изненадващия спад на свободния паричен поток миналата година.
Компанията продължава да се опитва да убеди потребителите да се насочат към по-бързи оптични интернет услуги, като в този сегмент е привлякла 272 хил. души през първото тримесечие, като е загубила 23 хил. абонати на широколентови услуги. Но и това се оказа под 289-те хил. клиенти, които AT&T добави през същия период миналата година. Компанията заяви, че все още е на път да премине границата от 30 млн. домакинства и бизнеси с оптична свързаност до края на 2025 г.
Като се изключат някои елементи, AT&T отчете печалба от 60 цента на акция при 30,1 млрд. долара приходи от продажби. Анализаторите очакваха 59 цента на акция и 30,3 млрд. долара приходи.
Капиталовите инвестиции за първото тримесечие са достигнали 6,4 млрд. долара.