Световният мобилен конгрес (MWC Barcelona) се превръща в арена на битката на технологичните гиганти от Съединените щати и европейските телекоми във връзка с искането на последните за споделяне на разходите за развитие на телекомуникационните мрежи.
След като MWC Barcelona беше открит с призивите на операторите и еврокомисаря за вътрешния пазар Тиери Брьотон за „споделена отговорност“, сега съизпълнителният директор на Netflix Грег Питърс използва сцената на най-голямото технологично събитие на Стария континент, за да се противопостави категорично на исканията им.
По думите на Питърс телекомите трябва да разберат, че нарастващото интернет потребление представлява преди всичко огромна възможност за всички, които са притеснени от него.
„Част от нашите ISP партньори (доставчици на интернет услуги) предложиха да има таксуване на развлекателните компании, за да субсидират собствената си мрежова инфраструктура. Но еврокомисар Брьотон каза, че... не трябва да се стига до избор между големите телекоми или интернет компаниите“, коментира Питърс по време на участието на Мобилния конгрес.
Netflix е инвестирала над 60 млрд. долара в съдържание през последните пет години, което се равнява на повече от 50 на сто от приходите ѝ за същия период.
„Някои от нашите ISP партньори се опасяват от нарастващите разходи, но нека погледнем статистиките: интернет трафикът расте постоянно с по около 30 процента през последните пет години. Интернет доставчиците успяха да се справят с този растеж, като запазиха разходите си без промяна през този период, използвайки ефективността на мрежата“, посочва Питърс.
Той е категоричен, че маржовете на Netflix са значително по-ниски от тези на телекомуникационни гиганти като Deutsche Telekom и BT например.
„Лесно бихме могли да кажем, че тези телекоми трябва да плащат на развлекателните компании за разходите за съдържание, защото данъци като този биха имали значителен неблагоприятен ефект“, посочи Питърс.
Тук може да следите новините от Световния мобилен конгрес в Барселона от специалния пратеник на Investor.bg Елена Кирилова.