По думите му най-честите жалби срещу мобилните оператори са свързани с нелоялните практики, при които потребителите „биват подведени при вземането на търговско решение“.
"Нелоялните търговски практики са вторият основен проблем на пазара и трябва да им се обърне внимание, защото създават предпоставки за изкуствено завишаване на цените", отбеляза Алипиев.
Той поясни, че максималният размер на санкциите, които КЗП може да наложи, е до 50 хиляди лева.
"Предвижда се догодина големите търговци да преминават одити за прилагане на нелоялни търговски практики. Лошите създават пречки за банково финансиране и участие в капиталовите пазари", потвърди председателят на КЗП.
Алипиев коментира, че съобщенията за намаления, т.нар. промоции, са обвързани с нормативна уредба и не трябва да бъдат предлагани за повече от 30 дни. "Тенденцията е административните нарушения да преминават в нелоялни търговски практики", смята той и се позова на анализ на маркетинговите практики на мобилните оператори.
Може ли да се намеси КЗП при сигнал за поскъпване на мобилните услуги от един мобилен оператор?
Гледайте още видеа в сайта на Bulgaria ON AIR.