Телевизията и интернет ще бъдат водещи канали за реклама и през следващата година. В дигиталния маркетинг най-използваните канали са социалните мрежи, а тренд в рекламирането е т.нар. маркетинг на влиятелните личности. Това разказа Богдан Богомилов от Performance Marketing Expert в предаването „В развитие” по Bloomberg TV Bulgaria.
Интернет рекламата продължава да расте, около 38% е ръстът за 2021 г., за 2022 все още няма официални данни, отбеляза събеседникът. По думите му все повече пари се харчат за видео реклама, за социални мрежи, за реклама в платформата на Google.
Богомилов посочи, че телевизията държи стабилни приходи, както и лидерската позиция в рекламата. Интернет е на второ място с тенденция до няколко години да успее да я изпревари. Радиото успява да се адаптира много добре, защото когато са навън, хората могат да го слушат онлайн.
Нов тренд в рекламирането е т.нар. маркетинг на влиятелните личности - на инфлуенсърите. Вече има тенденция брандовете да си избират микро инфлуенсъри, които са с по-малка, но с по-лоялна аудитория и тяхната аудитория да може да се ангажира по-добре с бранда.
Изкуственият интелект навлиза все по-дълбоко в дигиталния маркетинг, разказа още Богомилов. Той помага на база математически модели да се таргетира по-добре и да се открие аудиторията, която най-вероятно ще реализира покупка.
Изкуственият интелект също така може да помогне и за персонализирана реклама, която е за конкретния потребител или да помогне на бизнесите да си направят редизайн на уеб сайта и да обслужват по-ефективно своите клиенти с чатботове, които да отговарят на въпроси.
Как бизнесът може да рекламира безплатно в интернет може да видите във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.