Американският телекомуникационен оператор Verizon Communications отчете 23% спад на тримесечната си печалба и не отговори на пазарните очаквания за привличането на мобилни абонати, след като редица клиенти предпочетоха по-евтините планове на конкурентите AT&T и T-Mobile US, предава Ройтерс.
Verizon загуби 189 хил. потребители, плащащи месечни абонаменти, в рамките на тримесечието, след като повиши цените на плановете си през юни.
Въпреки че компанията спечели от 1% ръст на брутните мобилни абонати (в потребителския бизнес) през тримесечието, главният финансов директор Мат Елис коментира пред Ройтерс, че ефектът е бил засенчен от „увеличение на оттеглянията, след като някои клиенти са се отказали в резултат на действията, свързани с цените, които предприехме“.
Verizon е добавила 8 хил. нови нетни абонати на безжични услуги с месечен абонамент през тримесечието. Това се оказа значително по-малко от прогнозата на FactSet за 35 400.
Телекомуникационните играчи са под все по-голям натиск да задържат плановете си достъпни, докато нарастващите разходи за живот ограничават възможностите на клиентите.
Това, съчетано с по-високи разходи, дължащи се на големите инвестиции в 5G технологиите и нарастващата конкуренция за задържане на абонати, засегна Verizon, която добавя по-малко клиенти в сравнение със своите конкуренти.
Нетната печалба на оператора за тримесечието е спаднала с 23,3% до 5 млрд. долара. Коригираната печалба на акция е достигнала 1,32 долара.
Общите приходи обаче са нараснали с 4 на сто до 34,2 млрд. долара, над очакванията за 33,78 млрд. долара по данни на Refinitiv.