Обикновено пазарните лидери не са първите играчи, а онези, които са успели да вземат най-доброто от самия пазар. Това заяви Христо Пеев, основател на Space Tree, по време на менторска сесия към събитието на Investor.bg Fоunders Today. Конкуренцията на пазара е нещо полезно и тя показва, че има търсене на даден продукт, коментира той.
Според него проучването на конкуренцията е важен етап от развитието на всеки бизнес. В същото време е изключително важно за дадена компания да разговаря с клиентите. „Ако нямаш клиенти, виж какво прави другият бизнес, за да ги привлечеш“, добави Пеев.
От своя страна, Бетина Цветкова, създател на приложението Health Navigator, обясни за фокуса на услугата и фокуса ѝ върху раковите заболявания – тяхното лечение и превенция.
„Освен да се фокусираме върху българския пазар, трябва да насочим поглед малко по-напред във времето, да планираме с няколко стъпки напред следващите ни решения относно пазара“, изтъкна Цветкова.
Христо Пеев, основател на Space Tree. Снимка: Investor Media Group
Тя се обърна с въпрос към Пеев, свързан със стратегическите партньорства и как най-добре да се идентифицира такова.
Според Пеев тук компанията трябва да се насочи към определени целеви групи – общества, които биха използвали продукта. „Говоря например за онкоболните в България. Тези хора се събират на едни и същи места. Имат групи в социалните платформи. Именно там е мястото, където обществото може да се ангажира с нещо ново и полезно“, изтъкна той.
Цветкова посочи, че нейната компания планира да създаде индивидуално електронно пациентско досие, което да улесни както лечението на пациентите, така и работата на самите лекари.
„Икономическите загуби в ЕС от загубата на работна ръка заради рака възлизат на 4 трлн. евро“, посочи тя.
Една от идеите ѝ е да се обърне към голям конкурент, американска компания с подразделение в Европа. Опциите са или да се търси партньорство с нея с идеята да се осигури пазарен дял, или да се използват нейните инвеститори за финансиране.
Бетина Цветкова, създател на приложението Health Navigator. Снимка: Investor Media Group
Според Пеев проучването на конкурентите с оглед партньорство е важно, особено ако тези конкуренти вече имат големи партньори. „Това ни дава ясна тема за разговор с тях и за други организации“, добавя той.
В своя финален коментар Цветкова изтъкна мрачните прогнози за онкоболните в ЕС и желанието ѝ да промени това чрез приложението Health Navigator. „Животът на всеки е безценен и трябва да се помогне на всеки с подобен проблем“, заяви тя.
преди 2 месеца До: Алехандро така де, аз само надграждам "...онкозаболявания продължават да са трдово активни" Хем са още активни, хем има и загуба за бюджета! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца До: khao....Хахаха! Оценявам хумора, но са подчертали "работна ръка" отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца До: Алехандро да, но вече не пуши и не плаща акциз.... :) Може би това имат предвид! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца До: Алехандро... Относно пак 4-те трилиона - знат ли колко хора с онкозаболявания продължават да са трдово активни?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца Как ги сметнаха тези 4 трилиона, е много интересен въпрос?! Да знаят случайно какъв процент от болните са +65 години?! А да знаят, че по различните видове тумори, в ЕС има създадени общоевропейски регистри, където са досиетата на всички болни от съответния тумор от всички страни членки, следи се всичко - вкл. странични реакции при приемане на съответен медикамент?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар