IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Въглеродно улавяне чрез микроводорасли: ESG ангажираност за бизнеса, заложена в естетичен дизайн

Българският стартъп VODORASLO предлага уникален подход чрез използването на микроводорасли в комбинация с нано мембрана за въглеродно улавяне

15:43 | 02.09.24 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: VODORASLO
Снимка: VODORASLO

VODORASLO са финалисти от конкурса за стартъп и скейлъп компании Founders Today 2022. Тази година предстои поредното издание на конкурса Founders Today, а повече информация за него може да откриете на Investor Media PRO, Investor.bg, както и в социалните канали на Investor.bg.

В ерата на нарастваща екологична осъзнатост компаниите поемат по все по-смели пътища, за да отличат своя бранд и да намалят въглеродния си отпечатък. VODORASLO - български биотехнологичен стартъп, предлага уникален подход чрез използването на микроводорасли в комбинация с нано мембрана за въглеродно улавяне, който не само спомага за намаляване на въглеродните емисии, но и внася нова автентичност и екологична култура в бизнес средата.

Снимка: VODORASLO Снимка: VODORASLO

Въглеродно улавяне и автентичност на бранда

Микроводораслите естествено „абсорбират" въглероден диоксид от средата около нас чрез фотосинтеза от милиони години. Това, което екипът на стартъпа прави, е една оптимизирана и идеална среда за този тип култивиране на живи микроорганизми, повишайки естествената им ефективност, като така могат да бъдат интегрирани в инсталации, насочени към корпоративни клиенти и интериорна среда.

Тези системи на VODORASLO предоставят възможност на компаниите да заявят ярко и смело своята ангажираност към ESG, SDG, CSR политиките си за устойчивото развитие чрез конкретни действия. Въвеждането на подобни решения не само показва отговорност към околната среда, но и създава уникална автентичност за бранда, която се откроява на конкурентния пазар.

Иновативност и смелост в корпоративната култура

Вместо един бизнес да губи време и ресурс в търсенето, имплементирането и организирането на поредната „зелена инциатива“ като част от отчетите, VODORASLO просто създава персонално дизайнерска и архитектурна инсталация на база избрано количество емисии, които бизнесът желае да намали на годишна база. С прости думи, компаниите вече могат да забравят за безбройните срещи, логистика и загубено време.

Така компаниите правят инвестиция в подобен тип решение само веднъж и вместо всяка година да започват с въпроса „каква зелена инициатива да имаме тази година“, имат система, която просто се поддържа на абонаментен принцип и може да се скалира в зависимост от целите и ресурса на бизнеса.

Снимка: VODORASLO Снимка: VODORASLO

Решенията на VODORASLO предлагат на компаниите възможност да се отличат чрез интегрирането на иновативни технологии за въглеродно улавяне, като получават съответно и ESG сертификат, който може да бъде приложен в отчетите на компаниите пред банки, инвеститори и партньори.

Това не е просто екологично действие, а израз на лидерство в съвременния контекст на работната среда след COVID. Въвеждането на микроводорасли като част от зелената корпоративна култура демонстрира готовност за приемане на нови, устойчиви технологии и изграждане на отношенията със служители и партньори.

Естетика и екологична култура

Микроводораслите на VODORASLO са не само ефективни, но и гъвкави от дизайн гледна точка. Те могат да бъдат интегрирани в корпоративни пространства по начин, който подчертава бранда и подкрепя визията на пространството. Да създава емоция, позитивно впечатление. По този начин VODORASLO предоставя на компаниите възможността да създадат среда, която е едновременно функционална, вдъхновяваща, създаваща близост до природата, подчертавайки тяхната ангажираност към устойчивост и иновативност.

Кои са VODORASLO?

Те са награждавана биотехнологична компания, отличавана като „Иновативна компания на годината“ за 2023 г. в категория „Качество на живот“ и „Най-добър младежки стартъп – 2022“. Имат над 15 спечелени конкурса, акселератора и стартъп състезания. Екипът е малък и се ражда през 2021 г., като е преминал през прототипиране, валидация, научни изследвания с университети и институти до тестван на пазра продукт.

Компанията първоначално бива разпознавана чрез създаването на биореактори, използващи микроводроасли и подобряващи качеството на въздуха, насочени към физически лица. В екипа основен движещ фактор е Денис Иванов - визионер и архитект, заедно с Моника Димитрова, която е бизнес консултант, Владислав Носиков, допринасящ с маркетирането, стратегическото развитие, биолозите Гергана Маринова и Йордан Георгиев, както и RESONATOR, които са технологичният хъб, в който биват проектирани и създавани инсталациите.

Снимка: VODORASLO Снимка: VODORASLO

Къде се прилага?

Подобен тип решения са вече имплементирани не само в офисните пространства, но и градската среда и високоурбанизирани територии. Такива примери има от Сърбия, САЩ, Мексико, Германия, Естония, Австралия, като вече и България в лицето на младия и амбициозен екип.

Снимка: VODORASLO Снимка: VODORASLO

Посетете https://www.vodoraslo.eu/, за да създадете и вашата  „течна гора“ във вашия офис, отличаваща бизнеса, ESG, SDG и корпоративните ви политики по най-добрия начин.

Снимка: VODORASLO Снимка: VODORASLO

Последна актуализация: 15:44 | 02.09.24 г.
Най-четени новини
Още от Стартъпи виж още
Финанси виж още