Продукти, създадени чрез иновативните решения на българската компания Healthy Bars, са на първо място по продажби на протеинови барове в Германия в сегмента на веган продуктите. Това каза в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria съоснователят и управител на компанията Валентин Стрекаловски.
Ние можем да се похвалим, че сме номер едно (по продажби) по отношение на протеинови барове – веган продукти в Германия, каза той. Стрекаловски обясни, че това се случва чрез техни продукти, създадени в сътрудничество с международна компания, на която Healthy Bars са помогнали да получи суровината, която продава, а тя е помогнала на българската компания да достигне този пазар.
В момента Healthy Bars прави инвестиция по разширение и планира да построи нова фабрика, като с повишения капацитет ще може да произвежда по половин млрд. протеинови бара годишно.
Обемът на производството на компанията сега е 25 хил. кг на ден. Пазарът в България е такъв, че можем за три седмици да сме произвели цялото количество, което ще се консумира за тази година, каза Стрекаловски.
Healthy Bars разработва и произвежда протеинови барчета, които са в сегмента на иновативните храни, например различни добавки, които помагат за пълноценния живот на хората, обясни съоснователят на компанията. Тя няма собствени продукти, а предлага иновативните си решения на големи брандове на българския пазар, но и на чуждестранни пазари като Гърция, Германия, Нидерландия и Северните държави.
Стрекаловски обясни, че на германския и скандинавския пазар са популярни веган продуктите. Същевременно пред този сегмент е предизвикателство това, че потребителите искат да консумират устойчиви и полезни продукти, но не искат да правят компромис с вкуса.
Компанията изследва възможности за заместители на захарта като алозата, която още не е одобрена в ЕС, но се използва в Северна и Южна Америка. Healthy Bars разработва и продукт, който е заместител на едно цяло хранене, като набавя важните вещества и ги представя в компактна форма.
Очакванията са компанията да се разрасне с около 50% само в сектора на веган продуктите и около 70% в цялостен план. Прогнозираните приходи за 2024 г. са около 27 млн. лева при 18 млн. лв. за 2023 г. Сега фокусът на компанията е да промени структурата си от стартъп към така наречения „scale up“ компания.
Целия коментар гледайте във видеото.
Всички гости на предаването „Бизнес старт“ може да гледате тук.