Загубата на Klarna Bank се сви през първата половина на годината, тъй като нарастващата клиентска база на компанията продължи да изплаща дълговете си съгласно модела „купи сега, плати по-късно“, на фона на инфлационния натиск, пише Bloomberg.
Базираната в Стокхолм финтех компания отчете коригирана оперативна загуба от около 2 млрд. шведски крони (185 млн. долара) за шестте месеца до края на юни, под сумата от 6,2 млрд. крони за същия период година по-рано. Приходите са се увеличили с 15% до 10,5 млрд. крони.
Главният изпълнителен директор Себастиан Семятковски коментира в интервю, че има „много ясна тенденция, която сочи в много добра посока“ що се касае до рентабилността. „Чувстваме се много, много комфортно“, посочва той.
Растеж в САЩ
Стойността на стоките, продадени през Klarna, е нараснала с 14% на годишна база през второто тримесечие, като особено бърз растеж се наблюдава в САЩ и Великобритания. Klarna отчете третото си поредно тримесечие на брутна печалба в САЩ, отчасти заради скорошното си партньорство с Airbnb.
Въпреки инфлационния натиск върху потребителите на много пазари, кредитните загуби са се подобрили до 0,39% от брутната стойност на стоките, спрямо 0,7% година по-рано.
Семятковски твърди, че растежът в САЩ представлява важна стъпка по пътя на фирмата към присъединяването към публичните пазари. Въпреки спада в оценките на финтех компаниите след пика през 2021 г., той твърди, че „през следващите години ще има възможност“ да направи Klarna публична. Лидерът на компанията потвърди, че тя няма да се нуждае от допълнително набиране на средства в „обозримо бъдеще“.
Миналата година оценката на Klarna беше намалена до 6,7 млрд. долара от около 45,6 млрд. долара, след като съкрати работни места, офис пространство и други разходи. Klarna отчете отрицателен паричен поток от 4,3 млрд. крони за полугодието, спрямо 9,8 млрд. крони за същия период година по-рано, а броят на служителите ѝ се сви от над 6000 до около 5200 души.
Фирмата заяви, че бързото внедряване на инструменти за изкуствен интелект като ChatGPT ѝ е помогнало да сложи таван на разходите си, дори и когато те са нараснали, например чрез спестяване на времето за обработка на клиентски въпроси. Като цяло оперативните разходи са намалели с 14 на сто през първата половина на годината.
Инвестор.бг търси новия ЕДНОРОГ на България - ако имаш стартъп, кандидатствай ТУК до 31 август.
Founders Today е проект, който дава възможност на шестима успешни създатели на стартиращи компании да получат медийни пакети за реклама и комуникация в Инвестор Медиа Груп, ексклузивна менторска сесия с утвърден български предприемач, a един от всички участници ще получи възможността да се включи в следващата акселераторска програма на The Founder Institute.