Финансовият стартъп Stripe си е постави 12-месечен краен срок да стане публична компания – или чрез директно листване, или чрез трансакция на частния пазар, пише TechCrunch, позовавайки се на източници, запознати с въпроса.
Новината, съобщена първо от Wall Street Journal, е неочакванa, като се има предвид слабата активност на публичния пазар що се отнася до технологичния сектор.
Stripe отказва да коментира информацията относно крайния срок и сегашните си приходи.
Гигантът в разплащанията беше основан през 2010 г., така че фактът, че проучва възможности за излизане на публичния пазар, не е абсолютна изненада. Последно оценена на 95 млрд. долара, Stripe не е застрахована от свиването на световната икономика.
През ноември компанията съкрати 14% от работната си сила, или 1120 души. Освен това намали вътрешната си оценка повече от веднъж през последната година. По-рано този месец TechCrunch писа, че последно Stripe я е свила до 63 млрд. долара. Това понижение с 11% се случи, след като компанията направи подобно нещо шест месеца по-рано, когато вътрешната ѝ оценка беше 74 млрд. долара.
Според WSJ Stripe е наела Goldman Sachs и JP Morgan, които да ѝ помогнат да прецени по кой път е най-добре да поеме.
Основана от братята Джон и Патрик Колисън, Stripe последно набра рисков капитал през март 2021 г. в рамките на кръг за 600 млн. долара, който ѝ даде оценка от 95 млрд. долара. Това финансиране включваше подкрепа от големи играчи в сферата на застраховането. Allianz, чрез нейния Allianz X фонд, както и Axa, се включиха в рунда, както и Baillie Gifford, Fidelity Management & Research Company, Sequoia Capital и други.
По данни на Forbes Stripe е генерирала 12 млрд. долара приходи през 2021 г.