През третото тримесечие приходите на Zalando са нараснали с почти три процента до 2,35 млрд. евро, обяви германската компания в четвъртък. За първи път през тази година базираната в Берлин фирма отбелязва ръст, предава DPA.
През първото и второто тримесечие компанията отчиташе спад в продажбите. За първи път Zalando надхвърли границата от 50 милиона клиенти. Роберт Генц, съизпълнителен директор на компанията, спомена, че това е важен етап за компанията, основана през 2008 г. Това означава, че Zalando остава най-големият онлайн портал за мода в Европа.
„В тази предизвикателна пазарна среда ще продължим да действаме предпазливо и да предприемаме мерки за подобряване на рентабилността", каза Гентц. За да намали разходите, Zalando свива разходите си за маркетинг и въвежда минимална стойност на поръчката във всички 25 онлайн магазина. Компанията все още не възнамерява да взема такси за връщане на стоките.
Коригираната оперативна печалба (Ebit) нараства с почти 38% до 13,5 млн. евро от юли до септември. Нетно обаче Zalando увеличи загубата си от 8,4 до 35,4 млн. евро.
Най-големият британски конкурент на Zalando - Asos, се бори с подобни проблеми. В края на август Asos дори трябваше да се справи със 105-процентен спад на приходите за изминалата финансова година и завърши на червено.
Акциите на Zalando поскъпват
Zalando смята, че третото тримесечие потвърждава курса му на развитие и се придържа към прогнозата си за цялата година. Съответно компанията очаква ръст между нула и три процента и коригирана оперативна печалба в долната част на диапазона между 180 и 260 милиона евро.
„Потребителският климат достигна нов минимум, а инфлацията остава висока“, заяви главният финансов директор Сандра Дембек. Същевременно тя смекчи очакванията за последното тримесечие с коледния бизнес, който е важен за модната индустрия: „Не е ясно как ще се развият потребителските разходи през четвъртото тримесечие“, посочи тя. През третото тримесечие средната кошница от стоки е намаляла с 2% до 56,20 евро.
Анализаторът Фолкер Босе от Baader Bank обяснява, че Zalando е „предприел правилните мерки" в настоящата криза, която се характеризира с външни фактори като войната в Украйна, високата инфлация и ограничаването на покупките. Анализаторът смята, че сред тях са стратегията за платформата и сътрудничеството със стационарни търговци на дребно.
Докато офлайн търговци на дребно, които не желаят да бъдат назовани, казват, че разходите и ползите от платформата не са в добро съотношение за тях, голям партньор на Zalando е доволен: Веригата за дрехи C&A наскоро разшири сътрудничеството си със Zalando. На въпроса дали C&A продава повече чрез онлайн платформата, главният изпълнителен директор на C&A Digital Йорис Ван Рой отговаря конкретно: „Много сме доволни от партньорството ни със Zalando". Той добави, че от началото на сътрудничеството бизнесът бележи устойчив растеж. През третото тримесечие приходите на Zalando са нараснали с почти три процента до 2,35 млрд. евро. Снимка: Bloomberg LP
В деня преди обявяването на данните акциите загубиха повече от пет процента, като затвориха на цена от 22,90 евро. В четвъртък цената на акциите се повиши до над 23 евро – повишението към 12 часа е 4,28%. В края на септември цената на книжата дори паднаха под границата от 20 евро, но след това леко се възстанови.
А през декември ще стане ясно дали Zalando ще продължи да се търгува на Dax. Новодошлият на борсата автопроизводител Porsche в момента си пробива път към най-важния германски борсов индекс и може да измести модната платформа.