Платформата за комуникация Rakuten Viber пуска нова функция, позволяваща всички съобщения и чатове между потребителите и бизнеса да попадат в една папка. България пък е първата страна в Европа, в която Viber пуска „Бизнес чатове“, съобщава компанията.
Функционалността става активна автоматично след получаване на първото бизнес съобщение. Това може да е потвърждение за поръчка на храна, известие от банка или друго. Ако потребителите са водили разговори с някоя компания в приложението преди, папката „Бизнес чатове“ ще се появи автоматично след актуализацията с най-новата версия на услугата. Папката може да бъде открита сред другите чатове на потребителите. Според Rakuten Viber това дава допълнително ниво на сигурност на потребителя, защото всичките му съобщения, събирани в папката, са само от верифицирани източници.
Viber отдавна търси възможности да свързва потребителите и бизнеса, а сега посочва, че според скорошно проучвание на Attentive 71% от потребителите искат да имат удобни начини за комуникация с компаниите. 95% от топ лидерите на фирми посочват като най-голям приоритет в стратегиите си клиентското изживяване.
Новата функция "Бизнес чатове" ще отдели разговорите с бизнеса във Viber от тези с приятели. Снимка: Rakuten Viber
Не е случайно, че Viber е избрала именно България за първия европейски пазар, на който пуска тази функция, след като от години у нас се тестват различни опции в приложението. Само за първата половина на годината в България има 50% повишение на изпратените бизнес съобщения, посочва Viber, допълвайки, че се наблюдава 79% ръст в разговорните съобщения, които включват поддръжка на различни услуги.
Над 8500 са компаниите, които използват бизнес решенията на Viber за общуване с потребителите. В България са създадени близо 700 бизнес акаунта.
Идеята е новата папка да отдели основните чатове с близки и приятели от тези с бизнеса.
„Нашата основна стратегия в момента е Viber да се превърне в суперприложение, а не просто да остане комуникационен инструмент. Затова и предлагаме набор от функции и възможности, които помагат на потребителите да улеснят ежедневните си задачи, без да напускат комфорта на приложението: от чатове с брандове до поръчка на храна — и дори плащане на комунални услуги“, коментира Кристина Констандаче, глобален директор продажби в Rakuten Viber.