Facebook планира да спре своето приложение Facebook Gaming, което позволява на потребителите да гледат и играят игри при поискване, пише CNBC.
От 28 октомври Facebook Gaming вече няма да е налично за iOS и Android, а гейминг функциите ще продължат да бъдат достъпни през основното приложение Facebook.
„Искаме да изразим сърдечните си благодарности към всички вас за всичко, което направихте, за да изградите една процъфтяваща общност от геймъри и фенове откакто приложението беше пуснато“, обяви компанията.
„Въпреки тази новина, нашата мисия да свързваме играчи, фенове и създатели с игрите, които обичат, не се е променила, а вие все още ще можете да намирате вашите игри, стриймъри и групи като посетите Gaming секцията в приложението Facebook”, допълва технологичният гигант.
Пуснато преди повече от две години, когато пандемията предизвика бум както в играенето, така и в гледането на видео игри, приложението Facebook Gaming се смяташе за потенциална заплаха за Twitch – доминиращ играч на този пазар.
Facebook обаче не успява да се наложи на пазара на стрийминг на игри на живо. Според доклад на компанията за пазарни проучвания Streamlabs през второто тримесечие на 2022 г. Facebook Gaming е държал едва 7,9% от пазара що се отнася до часовете гледано съдържание, нареждайки се зад Twitch (76,7%) и YouTube (15,4%).
Facebook не е първият интернет гигант, който се опитва и не успява да повтори успеха на Twitch. През 2020 г. Microsoft сложи край на собствената си стрийминг услуга Mixer.
YouTube, най-близкият конкурент на Twitch, постигна по-голям успех, отслабвайки господството на последната. Подразделението YouTube Gaming на компанията напоследък привлича част от най-големите таланти от Twitch.