Take-Two Interactive Software се превърна в поредния издател на видео игри, който прогнозира слаби годишни приходи от продажби. Това е поредно доказателство, че липсата на големи премиери и отслабването на мерките, наложени заради Covid-19, засягат растежа на индустрията, предава Ройтерс.
Цената на акциите на базираната в Ню Йорк компания спадна с близо 7% по време на следборсовата търговия.
Издателят на „Grand Theft Auto” заяви, че очаква годишните коригирани приходи от продажби да са между 5,8 млрд. и 5,9 млрд. долара. Средната прогноза на анализаторите по данни на Refinitiv е за 6,32 млрд. долара.
Гейминг индустрията започна да изпитва известна слабост, тъй като притеснените от високата инфлация потребители започнаха да харчат по-малко за продукти, които не са от първа необходимост, като хардуер и аксесоари. Според компанията за пазарни проучвания NPD потребителските разходи за видео игри в САЩ са спаднали с 11% през юни.
„Не вярвам, че развлекателният бизнес е устойчив на рецесия“, коментира главният изпълнителен директор на Take-Two Страус Зелник. По думите му спадът на потребителските разходи и ускоряването на инфлацията ще повлияят на индустрията.
Миналата седмица конкурентът Electronic Arts прогнозира тримесечни коригирани приходи от продажби под очакванията, а Activision Blizzard също обяви разочароващи резултати за второто тримесечие.
Няколко други компании предупредиха за забавяне на гейминга. Вчера Nvidia зави, че очаква по-слаби приходи за второто тримесечие заради отслабването на гейминг бизнеса, а миналия месец Sony сви прогнозата си, тъй като потребителите показват по-малък интерес към видео игри.
Прогнозата на Take Two взема предвид приноса от разработчика на мобилни игри Zynga, Който наскоро придоби за 11,04 млрд. долара в акции и в брой.
Въпреки че коригираните приходи от продажби са скочили с 41% до 1 млрд. долара през тримесечието до 30 юни, сумата се оказа под очакванията на Wall Street за 1,1 млрд. долара.