Акциите Sony Group Corp. се сринаха с цели 7%, след като базираният в Токио технологичен гигант намали прогнозата си за печалбата, отразявайки въздействието на опасенията от рецесия върху световната игрална индустрия.
В началото на търговията в Токио акциите се сринаха най-силно от почти шест месеца насам, предава Bloomberg. В петък Sony заяви, че сега очаква оперативна печалба от 1,11 трилиона йени (8,3 млрд. долара) за тази фискална година, което е по-малко от предишните 1,16 трилиона йени. Подразделението за игри и мрежови услуги, в което се намира бизнесът с PlayStation, е причината за пълното преразглеждане на прогнозата, като е намалила печалбата си с 16% от 305 млрд. йени на 255 млрд. йени.
Sony преразгледа прогнозата си и заради разходите, свързани с придобиването на Bungie Inc., по-слабата йена и по-ниските очаквания за продажбите на софтуер от трети страни за платформата.
Прогнозата бе понижена, след като хардуерното производство на Sony беше ограничено от хроничните проблеми с доставките, изострени от продължителните блокади заради Covid-19 в Китай. Компанията е продала 2,4 млн. бройки PlayStation 5 през отчетния период, което е малко повече от 2,3 млн. продадени бройки година по-рано.
Бизнесът с игри на компанията не успя да се наложи през тримесечието април-юни с 47,1 млн. продадени заглавия за PlayStation 4 и 5, което е по-малко от 63,6 млн. година по-рано. Времето за игра на всички продукти на PlayStation е намаляло с 15% през тримесечието, заяви главният финансов директор Хироки Тотоки, а абонатите на PlayStation Plus са намалели леко до 47,3 млн.
„Въпреки че може да обвинят за това по-слабия ръст на продажбите на PS5 от малко над 4% на годишна база, истинската причина изглежда са по-високите разходи за разработка, които фирмата е поела чрез агресивното си придобиване на разработчици на игри", каза Амир Анварзадех от Asymmetric Advisors. „Това, което смятаме, че е от решаващо значение за бъдещето, е доколко наскоро стартиралата услуга за стрийминг на игри, където потребителите имат достъп до стотици по-стари игри, ще намали продажбите на софтуер за игри“.
Инвеститорите търсеха признаци, че Sony може да се справи с настоящата макроикономическа несигурност, като разчита на бизнеси извън ключовото звено PlayStation. Но компанията също така намали прогнозата си за продажбите на бизнеса със сензори за изображения (матрици).
Смущенията във веригата на доставките вероятно ще продължат да създават проблеми за производителите на електроника, тъй като възраждането на огнищата на Covid-19 и руската инвазия в Украйна засягат доставките, производствения капацитет и цените на материалите.
Миналата седмица южнокорейският гигант Samsung Electronics Co. заяви, че почти ежедневно коригира прогнозата си поради високата степен на геополитическа нестабилност и икономическа несигурност.
Оперативната печалба на Sony за периода април-юни в размер на 307 млрд. йени надхвърли средните прогнози за 286,7 млрд. йени. Резултатите за филмите и музиката бяха подкрепени от слабата йена и Sony заяви, че сега очаква по-високи приходи от музикалното си подразделение поради положителното влияние на валутата. Приходите от стрийминг услуги и аниме съдържание помогнаха за поддържането на добрите резултати.