IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Spotify се опитва да разреши PR кризата

Водещият Джо Роугън се извини и обеща да предприеме промени в предаването си, като кани повече популярни експерти

13:26 | 01.02.22 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Кризата около Роугън изтри само за три дни&nbsp;2,1 млрд. долара от капитализацията на Spotify. <em>Снимка: Bloomberg LP</em></p>

Кризата около Роугън изтри само за три дни 2,1 млрд. долара от капитализацията на Spotify. Снимка: Bloomberg LP

Spotify се опитва допълнително да успокои PR катастрофата, причинена от дезинформацията за Covid-19 в подкаста на Джо Роугън. Освен че шведската услуга за стрийминг на музика обяви нови информационни съобщения, подкаст звездата Роуган също направи отстъпки. Така например той призна, че може да направи повече, що се отнася до информирането на слушателите му. Роугън заяви, че е готов да направи промени в предаването, като например в бъдеще да кани повече популярни експерти, предава CNBC.

Водещият се извини на Spotify, като в същото време обърна внимание на споровете около своя подкаст, след като наскоро музикантите Нийл Йънг и Джони Мичъл бойкотираха услугата заради това, че продължава да води The Joe Rogan Experience, което беше обвинено от медицински специалисти в разпространяване на дезинформация за Covid. И двамата музиканти изтеглиха музикалните си библиотеки от Spotify. 

„Искам да благодаря на Spotify за подкрепата през този период и много съжалявам, че това се случва с тях и че поемат толкова много негативи от това", каза Роугън. Той също така се извини на Йънг и Мичъл.

В почти 10-минутното видео, публикувано в Instagram, Роугън казва, че е готов да промени шоуто, като например да ангажира повече популярни експерти, след като досега канеше противоречиви лица, и да прави повече проучвания по определени теми. Роугън похвали Spotify за последното ѝ решение да добавя препоръки за съдържание към всеки материал, в който се споменава Covid-19, и да насочва потребителите си към сайтове за обществено здраве за повече информация. 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Joe Rogan (@joerogan)

Акциите на Spotify приключиха сесията в понеделник с ръст от 13%, след като Citi повиши рейтинга им, отбелязвайки, че вярва, че компанията може да „подобри монетизацията, поддържана от реклами".

„Не се опитвам да популяризирам дезинформация, не се опитвам да бъда противоречив", добави Роугън. „Никога не съм се опитвал да правя нещо друго с този подкаст, освен просто да говоря с хората“. „Аз сам правя цялото планиране и невинаги се справям", призна още той.

По-рано през годината 270 медицински специалисти написаха отворено писмо до гиганта за стрийминг, в което го помолиха да предприеме действия срещу подкаста на Роугън, обвинявайки компанията, че разпространява дезинформация.

Роугън многократно използваше платформата на Spotify, в която има милиони слушатели, за да обсъжда пандемията на Covid-19 и ваксинациите, като веднъж заяви, че младите хора не трябва да се ваксинират.

„Ако сте здрав човек и спортувате през цялото време, и сте млад, и се храните добре... Като че ли не мисля, че трябва да се притеснявате за това", каза той в епизод на подкаста си през април. Но Роугън добави, че „не е лекар" или „уважаван източник на информация".

Д-р Антъни Фаучи, водещият експерт по инфекциозните болести в САЩ, коментира поведението на Роугун през април и заяви, че младите хора „непременно" трябва да се ваксинират.

В неделя Роугън също така защити решението си да покани за разговор д-р Робърт Малоун, специалист по инфекциозни болести, който стана известен сред американците, борещи се срещу ваксините, и беше изгонен от Twitter за разпространение на дезинформация за Covid. A освен това в миналото Роугън също така е насърчавал използването на ивермектин за лечение на Covid-19 въпреки предупрежденията, че няма доказателства, че той може да бъде ефективен при лечението на вируса.

По-рано през уикенда Spotify оповести своите правила, които не е променяла, и създаде информационен център за Covid-19 в отговор на премахването на музиката на Нийл Йънг от стрийминг услугата миналата седмица. Йънг заяви, че се противопоставя на Роугън и по-специално на неговите подкастове за пандемията и ваксините. Действията му накараха и други, включително Джони Мичъл, да направят същото.

„Не сме били прозрачни по отношение на политиките, които ръководят съдържанието ни в по-широк план", заяви главният изпълнителен директор Даниел Ек в блог публикация в неделя. „Стана ми ясно, че сме длъжни да направим повече, за да осигурим баланс и достъп до широко приетата информация от медицинските и научните общности".

Засега Spotify не премахва нито един от епизодите на Роугън.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:34 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

2
rate up comment 3 rate down comment 0
melon
преди 2 години
Комунизмът се завръща. Спете спокойно деца :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 0
khao
преди 2 години
тоя как бърза с извиненията ... усети се, че ще бъде канселиран! :):):) щеше да е смешно, ако не беше страшно!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още