Китайският технологичен гигант Huawei представи новия си флагман на пазара на смартфони, за който твърди, че е първото устройство, което може да се свързва с китайската Beidou – глобална навигационна сателитна система, предава CNBC.
Това се случва в момент, в който компанията иска да остане адекватна на мобилния пазар, след като американските санкции нанесоха удар на нейния бизнес със смартфони.
Huawei представи новата серия смарфони Mate 50, както и таблета MatePad Pro и умния часовник Watch GT 3 Pro.
На гърба на Mate 50 има четворна камера, а устройството ползва най-новата версия – Harmony 3.0, на собствената мобилна операционна система на Huawei. Harmony беше пусната през 2019 г., след като компанията вече не можеше да ползва мобилните услуги на Google заради американските санкции.
Mate 50 не предлага 5G свързаност, тъй като ограниченията, наложени от САЩ, не дават на компанията достъп до ключови чипове. Вместо това телефонът работи с предходното поколение мобилни мрежи – 4G.
Сега Huawei твърди, че това е първият публично предлаган смартфон, който може да се свързва с китайската сателитна мрежа Beidou. Тя беше завършена през 2020 г. и е конкурент на притежаваната от правителството на САЩ Система за глобално позициониране (GPS), която се използва широко в целия свят.
Свързаността към Beidou означава, че потребителите все още могат да изпращат съобщения, дори и да загубят връзка с наземната мобилна мрежа например, ако са в отдалечен район.
Mate 50 е пуснат за предварителна продажба в Китай от вчера на начална цена от 4999 юана (718 долара), а Mate 50 Pro, който има по-добри спецификации, започва от 6799 юана (1006 долара).
Huawei се опитва да запази позициите си на пазара на смартфони след санкциите на САЩ, които спряха достъпа ѝ до ключови компоненти и софтуер. Някога Huawei беше играч номер едно на пазара на смартфони в света, но в момента държи много малък дял от пазара.
Компанията разчита, че другите ѝ продукти, като таблетите, умните часовници и други аксесоари, ще дадат тласък на бизнеса ѝ.
Амбиции на пазара на електромобили
Но през последните две години Huawei, която стана известна със своя бизнес телекомуникационно оборудване, се насочва и към нови области на растеж, включително софтуера и облачните операции.
Отскоро гигантът развива бизнес с автомобилни технологии с фокус върху електромобилите. Но базираната в Шънджън компания не произвежда коли. Вместо това тя си партнира с автомобилни производители и предоставя технологии за различни части на превозните средства.
Във вторник Huawei представи и електрическото превозно средство AITO M5, създадено съвместно с китайската Seres. Колата ползва операционната система Harmony за дигиталния си кокпит и за инфотейнтмънт системата си. Huawei твърди, че също така помага за подобряване на контрола над автомобила.
Редица китайски технологични фирми, включително гигантът в търсачките Baidu и производителят на смартфони Xiaomi, навлязоха на пазара на електромобили, за да грабнат парче от този бързо развиващ се сегмент.
Huawei вече презентира и други свои предложения заедно с китайските държавни компании BAIC и Changan.