Meta Platforms е разпуснала своя екип, наречен "Отговорни иновации", който някога беше важна част от усилията ѝ за справяне с опасенията за потенциалните недостатъци на нейните продукти, пише Wall Street Journal.
Екипът включваше няколко десетки инженери, специалисти по етика и други, които си сътрудничеха с вътрешните продуктови екипи и външни специалисти по поверителността, академици и потребители, за да открива и отговаря на потенциални опасения за нови продукти и промени във Facebook и Instagram.
Говорителят на Meta Ерик Портърфийлд твърди, че компанията остава ангажирана с целите на екипа и че повечето от бившите му членове ще продължат да вършат подобна работа в други части на Meta, макар че работните им места не са гарантирани. По думите му компанията вярва, че нейните ресурси за безопасен и етичен дизайн на продуктите е по-добре да бъдат насочени към отделни екипи, така че да се отговаря на конкретни проблеми.
Разпадането на звеното се случва в труден момент за Meta, тъй като тя се бори с рязкото забавяне на основния ѝ бизнес с дигитална реклама, което накара гиганта да забави наемането на кадри в последните месеци. Главният изпълнителен директор Марк Зукърбърт се опитва да преструктурира голяма част от бизнеса на гиганта, наблягайки на инициативи, които могат да помогнат за стимулиране на растежа в краткосрочен план или които отговарят на дългосрочната му визия за метавселената.
Както беше предвидено в по-ранните изявления на компанията, екип Отговорни иновации трябваше да има важна роля в бъдещите продукти на компанията, като се започне от насърчаване на новоназначени инженери как да мислят за потенциалните недостатъци на това, което създават, до консултации при проектиране на конкретни продукти.
Миналата година Маргарет Гулд Стюарт, вицепрезидент на компанията, съблюдаващ въпросния екип, написа публикация в блога на Meta, наречена „Защо съм оптимист за усилията на Отговорни иновации на Facebook.”
„Ние проектираме нашите продукти с подход, поставящ на първо място поверителността, и си партнираме с експерти по граждански права, достъпност, човешки права и безопасност, както и с академични институции, правителства и хора, които използват нашите продукти, като вас“, написа Стюарт в публикацията си от юни 2021 г.
Звика Кригер, който ръководеше екипа преди да напусне Meta по-рано тази година, посочва в интервю, че усилията на тима са по-мащабни от другата работа, свързана с безопасността. Кригер, който твърди, че екипът се е консултирал с повече от 100 продуктови екипа, цитира като пример за работата си участието в решението на хората, занимаващи се със запознанствата във Facebook, да избягват включването на филтър, който би позволил на потребителите да таргетират или изключват потенциални любовни интереси към конкретна раса. Други приложения за запознанства по-късно са последвали този промер, допълва той.


Между 50 и 500 лева: Колко харчим за коледна украса?
Общинските съветници, съдени с Коцев, искат преразглеждане на мерките им за неотклонение
До края на тази година трябва да бъде възложено техническо обследване на Аспаруховия мост
ДПС-НН се срещна с Радев: Този парламент е приключил своя политически живот
Излъчиха първенците в Общинските ученически игри във Варна
БАН през 2025 г.: Овладей енергията на звездите и предскажи гнева на земята
Младите се лъжат, че контролират информацията. Залагат и губят всичко
Blackrock смята, че 2026г ще е година на диференциация
Миран от Фед каза, че инфлацията е близо до целта
ЕС затяга санкциите срещу Беларус след хода на САЩ да привлече Минск
ID. Polo - избор от 4 двигателя и цена под 25 000 евро
Audi възражда легенда от 90-те години
Топ 10 на най-бавните коли от 0 до 100 км/ч
Maserati се отказа от 4-цилиндровия си мотор
Завръщането на Skoda Fabia RS зависи от успеха на друг модел
38-годишен затворник почина в линейката, разследват причините
10% от българите се отказват да купуват коледни подаръци
Част от центъра на София остава без вода в сряда
Манолова: След оставката следващата стъпка са честни избори