След дълги години на протакане и силно настояване от страна на потребителите в четвъртък Twitter Inc. обяви, че скоро ще позволи на някои потребители да изпробват бутон за редактиране.
Дългоочакваната функция в момента се тества вътрешнофирмено, а през следващите седмици ще стане достъпна за тестване от избрана група потребители, включително абонати на услугата Blue на компанията за 4,99 долара на месец.
Предварителният бутон за редактиране ще позволи на тестващите да редактират туитове няколко пъти в рамките на 30 минути след публикуването им. Тези туитове ще се появяват с икона и етикет, указващи, че са били редактирани. Когато потребителят докосне етикета на редактиран туит, той ще види историята на редакциите, която включва предишни версии на туита.
„Тъй като това е най-търсената функция до момента, искаме да сме сигурни, че ще я направим правилно", се казва в изявление на компанията.
Компанията обяви, че работи по функция за редактиране през април, след като Илон Мъск попита последователите си в Twitter в анкета дали искат тази функция.
Така изглежда един редактиран туит. Снимка: Twitter
По време на анкетата за бутона за редактиране Мъск беше разкрил дял от 9,2 % в компанията за социални медии. По-късно през април Мъск се съгласи да купи Twitter за 44 млрд. долара. Сега Twitter и предприемачът са в съдебна битка, тъй като мултимилиардерът се опитва да прекрати придобиването на компанията.
Twitter стартира своята абонаментна услуга Blue за американските потребители през ноември 2021 г. Услугата се предлага с функции и предимства, които са ексклузивни за абонатите. Сред тях евъзможността за тестване на нови функции, преди те да бъдат официално пуснати за всички 237,8 милиона месечни потребители на компанията. Когато Blue стартира в САЩ, услугата струваше 2,99 долара на месец. През юли компанията повиши цената на абонамента.
На фона на правните спорове с Мъск Twitter ускори темпото на пускане на нови функции. Във вторник компанията обяви Twitter Circle - начин, по който потребителите могат да пишат до по-малка група хора, а не до цялата си база последователи.
Спорът по сделката е съсредоточен най-вече около твърдението на Мъск, че компанията не му е предоставила необходимите данни и информация, за да оцени разпространението на фалшиви или спам акаунти в платформата - аргумент, който според Twitter е само повод той да се измъкне от сделката.
Мъск също така твърди, че Twitter е направил промени в бизнеса, включително някои въпроси, свързани с персонала, по които е трябвало да се консултира с него като бъдещ собственик.