Представители на Facebook не споделят кои компании в момента използват Horizon Workrooms, но споменават Accenture, консултантската фирма, както и производителят на лекарства AstraZeneca като пример как срещите във виртуална реалност могат да проработят.
От Accenture казват, че са купили 60 хил. очила Quest 2 миналата година, но не ползват Horizon Workrooms за срещи. Вместо това новите служители използват приложение на Microsoft, наречено AltSpace VR, където могат да ходят във виртуални сгради, така че новите хора да се ориентират и да се обучават. AstraZeneca отказва да коментира въпроса.
Bank of America, която наскоро е купила 4000 алтернативни очила за виртуална реалност, ги използва за обучения на служителите. Банката търси начини да използва виртуална реалност за срещи, но твърди, че също така трябва да помисли за въпроси като мрежовата сигурност и потребителското изживяване. „Не искаме да го правим, просто защото можем“, твърди директорът иновации на Bank of America Майк Уин.
Често компаниите, които купуват очила за виртуална реалност за срещи, обичайно осъзнават, че те са много по-полезни за вътрешни събития или обучения, казва Мошер.
Facebook се заема с все по-деликатните отношения между работодател и служител, които станаха по-чувствителни с увеличаването на работата от дистанция. Работодателите отчаяно искат да управляват по-добре отдалечените служители, които пък могат да се чувстват самотни и изолирани. Въпреки че този проблем сам по себе си е възможност, Facebook е изправен пред уникално предизвикателство, насочвайки се към корпоративния сектор.
Още през 2016 г. Facebook продаваше Workplace – корпоративна версия на приложението Facebook, която конкурира Teams на Microsoft и Slack. Служители в Starbucks, Walmart и правителството на Сингапур го ползват за групови чатове, видео разговори и за споделянето на нови линкове. Но за шест години Workplace привлече едва 7 млн. плащащи абонати. Това все още е под 270-те млн. души, които ползват Microsoft Teams всеки месец, или 20-те млн., които разчитат на Slack по данни на сайта Business of Apps. И трите услуги са базирани на абонамент.
В крайна сметка клонирането на конферентната зала във виртуална реалност няма да направи съвместната работа по-ефективна, а копирането на усещането, че сте в една стая с колеги е повърхностен отговор на проблема с изолацията на работниците. За това компаниите с работещи от дистанция служители по-добре да провеждат тримесечни срещи извън офиса, където хората могат да се видят лице в лице и няколко дни са се забавляват, както и да си сътрудничат в реалния свят. Дори могат да се насладят на приключение във виртуалната реалност, като изкачването на Еверест например.
Последно, има голям слон в стаята: недостатъчно добрата репутация на Facebook в сферата на неприкосновеността на личния живот и социалните вреди. Според статия в TechCrunch от януари „Workplace from Meta” е привлякла голяма верига ресторанти като клиент, но е била помолена да не обявява сделката, защото фирмата е загрижена за „проблеми с репутацията“.
Това също може да попречи на корпоративните усилия на Facebook във виртуалната реалност. Някои работодатели не искат да принуждават служителите си да използват или да си създават акаунт във Facebook, който е нужен за ползването на Oculus, казва Мошер, цитирайки по-ранни разговори с клиенти, които твърдят, че не са щастливи корпоративните им данни да минават през Facebook.
„Знам, че Facebook уверява всички, които работят с тях, че поверителността е супер стабилна“, казва той. „Но хората не мислят така, когато става дума за бранда Facebook.“ Да се справи с този лош имидж може да е дори по-трудно от това да накара служителите да загъбят Zoom за виртуалната реалност, независимо колко потапяща е тя.