Американската технологична компания Snap планира да съкрати около 20% от своите над 6400 служители, предава The Verge.
Съкращенията, които Snap планира от няколко седмици, ще започнат в сряда и ще засегнат някои отдели по-силно от други, казват източници на медията. Например екипът, който работи по начините, по които разработчиците могат да създават мини приложения и игри в Snapchat, ще бъде сериозно засегнат. Zenly, социалното приложение за картографиране, което Snap закупи през 2017 г. и оттогава управлява отделно, също ще премине през дълбоки съкращения.
Друг екип, в който ще има съкращения, е хардуерното подразделение на Snap, което отговаря за очилата AR Spectacles и дрона с камера (летящата камера) Pixy, чието развитие наскоро беше прекратено, след като се продаваше само няколко месеца. Pixy е малък дрон, който излита от ръката на човек и може да кацне обратно на нея. Той беше представен в края на април по време на годишната среща на партньорите на Snap, като началната му цена беше 230 долара. Когато се появи на пазара, главният изпълнителен директор на Snap Евън Шпигел каза, че планира да продаде само ограничено количество от устройствата.
Организацията за продажбите на реклами на компанията също се преструктурира, като Джереми Горман, главен бизнес директор на Snap, напуска, за да управлява рекламните формати на Netflix.
Въпреки че мащабът на съкращенията е значителен, това не би трябвало да е изненада: от началото на тази година акциите на Snap са загубили почти 80% от стойността си, а през май компанията заяви, че ще забави наемането на служители и ще търси начини за намаляване на разходите. След това тя представи мрачни приходи за второто тримесечие и заяви, че няма да прогнозира резултати за третото тримесечие. Акциите на Snap се обезцениха с 2,5% до 10,01 долара при затварянето на борсата в Ню Йорк във вторник.
Подобно на други свои конкуренти в областта на технологиите Snap наемаше агресивно служители по време на пандемията. През март 2020 г. компанията разполагаше с около 3427 служители на пълно работно време, а през последното тримесечие - с 6446, което е с 38% повече в сравнение със същия период на миналата година. А през май 2021 г. компанията направи най-голямото си придобиване досега, като закупи WaveOptics, доставчика на AR дисплеите, използвани в най-новите ѝ очила, за повече от 500 млн. долара.
Проблемът е, че бизнесът на Snap не се справи добре с излизането от пандемията заради опасенията от рецесия и проблемите, които имаше с около промените, които Apple направи в политиките си за поверителност по отношение на таргетираните реклами в приложенията за iOS, засягащи рекламния ѝ бизнес, както и този на други социални мрежи.
Потребителската база на Snap продължава да расте силно - тя има 347 млн. потребители дневно, което е повече от потребителите на Twitter. Въпреки това компанията успя да излезе на печалба само веднъж, откакто стана публична през 2017 г.
преди 2 години Важното е да има парички за Миранда Кер :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар