Snap, собственикът на социалната мрежа Snapchat, обяви, че е достигнал 1 млн. абонати на абонаментната премиум услуга Snapchat+, след като я пусна през юни в търсене на нов източник на приходи, предава Ройтерс.
Социални мрежи, включително Snap, Twitter и Meta Platforms, които генерират по-голямата част от приходите си от продажбата на дигитална реклама, са изправени пред отслабващия рекламен пазар заради рекордно високата инфлация, която кара марките да свиват маркетинговите си разходи.
Цената на акциите на Snap спадна с 25% миналия месец след разочароващи финансови резултати за второто тримесечие, след като компанията се сблъска с по-слабо търсене на реклама, отколкото Wall Street очакваше. Главният изпълнителен директор Евън Шпигел каза, че компанията ще работи по ускоряване на растежа на приходите, отчасти чрез търсенето на нови източници на приходи.
Snapchat+, която струва 3,99 долара на месец в Съединените щати, предлага достъп до 11 ексклузивни функции, които все още не са достъпни за всички потребители. Четири от новите функции, обявени в понеделник, включват нов дизайн на иконката на приложението и възможност съобщенията на абонатите да бъдат по-видими за известните личности в Snapchat. Абонатите също така могат да ползват Snapchat на настолни компютри.
Функцията за платен абонамент сега става достъпна в повече държави, включително Саудитска Арабия, Индия и Египет, до общо 25 пазара, обяви Snap.
Twitter, която води правна битка с милиардера Илон Мъск, след като той се опита да се откаже от офертата си за придобиването на социалната мрежа за 44 млрд. долара, също по-рано пусна месечен абонамент за продукт, наречен Twitter Blue. Facebook и Instagram не предлагат платени абонаменти засега.