Като се има предвид колко преплетено е откриването на музика с TikTok, няма да е толкова изненадващо, ако компанията пусне собствено приложение за стрийминг на музика. Е, заявки за патенти предполагат, че TikTok работи точно върху това, предава The Verge.
Компанията майка на TikTok, ByteDance, е подала през май заявление за търговска марка в Службата за патенти и търговски марки на САЩ за TikTok Music. Според документацията услугата ще позволи на потребителите да купуват, възпроизвеждат, споделят и изтеглят музика. Освен това ще им даде възможност да създават, споделят и препоръчват плейлисти, да коментират музика, както и да предават на живо аудио и видео. ByteDance вече подаде документи за търговска марка TikTok Music в Австралия.
ByteDance има опит със стрийминга на музика. През 2020 г. компанията стартира приложението за стрийминг на музика Resso, в Индия, Бразилия и Индонезия. Resso има някои от същите функции, описани в документацията за TikTok Music, като възможността за създаване на плейлисти, споделяне на песни в социални медии и взаимодействие с общността на приложението.
ByteDance дори използва TikTok, за да доведе съществуващи потребители до Resso. Според статиа на The Information приложението TikTok в Бразилия идва с бутон, който пренасочва потребителите към Resso, за да могат да слушат пълната версия на песен, която ги интересува - ход, който помага на потребителите да останат в екосистемата на ByteDance.
Resso има над 40 милиона месечни потребители в Индия, Бразилия и Индонезия към ноември 2021 г., число, което вероятно ще расте. По-рано тази година анализ разкри, че месечните активни потребители на Resso са нараснали с 304% между януари 2021 г. и януари 2022 г. само в Индия, за разлика от 38-процентния ръст на Spotify в страната през същия период от време.
Не е ясно дали ByteDance планира да разработи приложение за стрийминг на музика, базирано на Resso, или ще излезе на пазара с нещо съвсем друго. Точно както TikTok оказа дълбоко влияние върху начина, по който работят сайтовете за социални медии, възможно е приложение за музика, свързано с TikTok, да промени индустрията за стрийминг на музика, принуждавайки конкурентните услугите да се адаптират към него.