Създателите на приложението за споделяне на снимки Snapchat успяха да убедят скептичните инвеститори с новите си бизнес данни. В четвъртък цената на акциите на оператора Snap се срина с повече от 23% след рязкото поевтиняване на книжата на Facebook. Но когато Snap представи собствените си данни след затварянето на борсата в САЩ, настроението се промени. Цената на акциите се изстреля нагоре с над 47% в рамките на няколко минути в следборсовата търговия.
Броят на ежедневно активните потребители на Snapchat, мобилно приложение за изпращане на изчезващи съобщения и гледане на видеоклипове, нарасна от 306 на 319 милиона в рамките на последните три месеца. Това надминава очакванията на анализаторите за 316 млн. по данни, събрани от Bloomberg.
Освен това Snap увеличи приходите си през последното тримесечие с 42% на годишна база до 1,3 млрд. долара (малко над 1,1 млрд. евро). Крайният резултат е печалба от 22,5 млн. долара след загуба от 113 млн. долара през същото тримесечие на предходната година. Така това е първото тримесечие с печалба за компанията - за акция тя възлиза на 1 цент. За текущото тримесечие Snap се надява на приходи от 1 млрд. долара.
Все повече марки експериментират с добавената реалност, за да предлагат персонализирани реклами и пазаруване - например, за да позволят на потребителите да пробват дрехи или козметични продукти виртуално. Snap твърди, че подобни иновации ще бъдат все по-привлекателни за потребителите на нейното приложение, което е особено популярно сред тийнейджърите и младите хора.
Възстановяването от последиците на последната актуализация на защитата на личните данни при Apple (актуализацията на мобилната операционна система iOS, която даде на потребителите възможността да ограничават споделянето на данните, б. ред) е започнало по-бързо от очакваното, обясни финансовият директор Дерек Андерсен. Това оказа силно въздействие върху Snap през предходното тримесечие.
В четвъртък компанията майка на Facebook Meta загуби повече от една четвърт от стойността си. Сривът на цената на акциите беше предизвикан от първия спад в броя на активните потребители на Facebook за ден, което специалисти отдават и на софтуерната актуализация на Apple. Snap
Въпреки това новите ограничения за събирането на данни от iPhone остават проблем и за Snap. Apple започна да изисква от всички приложения да получават изрично разрешение от потребителите за проследяване на дейността им в интернет - искане, което много клиенти отхвърлят. Ръководителите на Snap заявиха по-рано, че нейните потребители се съгласяват на проследяване по-често, отколкото някои от средните стойности в индустрията, но пълният ефект от промените беше неизвестен.
Проблемите във веригата за доставки и недостигът на работна ръка също биха могли да попречат на растежа. Според главния оперативен директор на Snap Джереми Горман най-сериозно са засегнати рекламодателите в сектора на потребителските опаковани стоки и ресторантьорството.
Тя заяви, че екипът по продажбите на компанията е работил, за да помогне на рекламодателите да се адаптират към новите ограничения за поверителност на Apple, включително като им е предоставил собствени инструменти за измерване.
„Увеличихме общността си, разширихме продуктовите си предложения и демонстрирахме силата на нашата платформа за добавена реалност", заяви главният изпълнителен директор на Snap Ивън Шпигел в предварително подготвени бележки. „През 2021 г. бяхме изправени пред някои нови предизвикателства, но постигнахме добри резултати“, пояснява още той.