Китайският технологичен гигант Tencent обяви, че ще увеличи капиталовите си разходи през 2025 г., тъй като залага на развитието на изкуствен интелект (AI) и инфраструктура, предава Ройтерс.
Президентът на Tencent Мартин Лау коментира пред репортери след представянето на отчета, че капиталовите разходи ще се повишат до 13-14% от приходите, а AI ще е основен фокус на стратегическите инвестиции.
Капиталовите разходи за 2024 г. са скочили до 10,7 млрд. долара спрямо 3,4 млрд. долара година по-рано, достигайки 12% от общите приходи, разкри Лау. През четвъртото тримесечие компанията е похарчила 30 млрд. юана (5,4 млрд. долара) за инициативи, свързани с изкуствения интелект.
Скокът в разходите съвпада с подобни широкомащабни инвестиции в AI от други технологични лидери в Китай. През февруари Alibaba обяви, че ще отдели поне 380 млрд. юана за облачни изчисления и AI инфраструктура през следващите три години.
Междувременно компанията майка на TikTok – ByteDance, е заделила над 150 млрд. юана за капиталови разходи през 2025 г., съобщи Ройтерс през януари. По-голямата част от тази сума ще е фокусирана върху разработката на изкуствен интелект и изчислителна мощност.
Tencent надмина очакванията на анализаторите, като отчете приходи за 172,4 млрд. юана (23,83 млрд. долара) за четвъртото тримесечие, което е с 11% повече спрямо година по-рано. Анализатори очакваха 168,9 млрд. юана, показват данни на LSEG.
Нетната печалба е достигнала 51,3 млрд. юана спрямо прогнозирани 46,3 млрд. юана.
Ръстът на приходите е стимулиран предимно от стабилното представяне в сегмента на игрите, тъй като компанията спечели от регулаторните облекчения в гейминг сектор в Китай след строгите ограничения през предходните години.
През тримесечието приходите на Tencent от гейминг на вътрешния ѝ пазар са скочили с 23% до 33,2 млрд. юана, а международните гейминг приходи са нараснали с 15 на сто до 16 млрд. юана.
Tencent ускори своите AI инициативи през последните месеци, като се превърна в първата голяма китайска технологична компания, която интегрира технологията на DeepSeek. Интеграцията е направена в основните продукти на Tencent, включително WeChat – водещата платформа за чат и разплащания на компанията, разполагаща с над 1 млрд. активни потребители, и Yuanbao – AI асистента на Tencent.