Въпреки това Beast Industries губи пари с първия сезон, след като харчи над 100 млн. долара. В един момент по време на снимките MrBeast на място решава да удвои паричните награди за състезателите, което увеличава вече надвишения бюджет. „Загубих десетки милиони долари в Beast Games“, каза MrBeast по-късно в подкаста Diary of a CEO, отбелязвайки, че просто иска да направи шоуто възможно най-добро.
Няколко месеца преди Beast Games да дебютира, конкурентката в YouTube Росана Пансино публикува поредица от видеоклипове за лошите условия на снимачната площадка, което води до месеци критики в медиите, потенциално намалявайки търсенето от търговски спонсори. В крайна сметка основният спонсор на шоуто е MoneyLion Technologies - компания за финансови технологии.
Шоуто дебютира през декември, с идеята да се конкурира с втория сезон на „Squid Game“ на Netflix. След това Amazon каза, че Beast Games е най-успешната телевизионна риалити програма досега и се съгласи да направи още два сезона. Бюджетите все още не са съгласувани. „Надявам се да се спечеля с втори и трети сезон, но не съм добър в това“, каза MrBeast в The Colin & Samir Show.
Миналата година MrBeast нае рисковия инвеститор Джефри Хаусенболд да служи като президент и главен изпълнителен директор на Beast Industries. Оттогава Хаусенболд попълни мениджърския екип с главен финансов директор, главен продуктов директор и главен съветник, като същевременно изгради екипи за партньорства и стратегия на марката. Преди насочването към потенциално първично публично предлагане, той се опитва да направи бизнеса професионален, да се справи с част от разхищенията и да направи експанзия в нови области.
Хаусенболд твърди, че ще намали разходите с около 100 млн. долара тази година, като същевременно ще превърне компанията в печеливш бизнес. Компанията очаква печалба от около 300 млн. долара през 2026 г. Той приписва миналите загуби на вида грешки, които стартиращите фирми често допускат в началото, когато се разрастват бързо. Освен другите спестявания, Хаусенболд вярва, че компанията може да намали производствените разходи. Beast Industries прогнозира, че ще похарчи по-малко пари за продукции през 2025 г. и 2026 г., отколкото миналата година, и че медийното подразделение също ще генерира печалба.
Все пак не е ясно дали развлекателното звено на компанията не се превръща във все по-голямо средство за продажба на други продукти. „Имаме безпрецедентна платформа от гледна точка на обхват и фенове“, каза Хаусенболд. „Имаме възможност да стартираме множество бизнеси на гърба на този център за достигане до хората и разпространение.“
Много други големи звезди в социалните мрежи се опитват да направят подобен преход. Водещият на подкаст Алекс Купър пусна серия напитки Unwell. YouTube звездата, превърнала се във водеща на подкаст, Ема Чембърлейн, създаде бизнес с кафе. А Логан Пол, един от рано настанилите се в YouTube, е съосновател на енергийните напитки Prime и е партньор на MrBeast в Lunchly.
Създаването на такива марки може да се окаже по-лесно от поддържането им. Ранното навлизане на MrBeast в бизнеса с хамбургери доведе до тежка съдебна битка с неговия бизнес партньор. Но досега подобни спънки не са намалили апетита на MrBeast за диверсификация. Той създава Feastables през 2021 г., с помощта на Джим Мъри, бивш президент на компанията за протеинови барове RXbar.
Отначало Beast Industries допусна някои грешки, включително проблеми с опаковките. Но клиентите не бяха отблъснати от това. Сега над 100 души работят във Feastables, а шоколадовите блокчета, които първоначално бяха налични само в Walmart, вече се предлагат в Европа, Африка и Азия.
Beast Industries прогнозира, че Feastables ще утрои размера си през следващите няколко години. Междувременно компанията предвижда, че до 2026 г. медийните приходи ще носят едва една пета от общите ѝ приходи от продажби.
Съдържанието и медиите са „маркетинг инвестиция във всичко друго, което правим“, коментира Хаусенболд.