Над 1 млрд. души месечно гледат подкасти в YouTube – резултат от инвестиция, която превърна платформата на Alphabet в най-популярната услуга за подскасти в Съединените щати, пише Bloomberg.
„Наблюдаваме голям растеж“, коментира в интервю вицепрезидентът за партньорствата в YouTube Тим Кац. YouTube за първи път идентифицира подкастите като популярен формат по време на пандемията. Преди това медията не беше нещо, което YouTube конкретно поддържаше, нито пък търсеше такъв тип създатели, допълва той.
„Подкастърите органично дойдоха в YouTube, а потребителите се насочват към тяхното съдържание“, посочва Кац.
YouTube предвижда екип, който да се занимава с тези усилия, гарантира, че подкастърите могат да се регистрират за рекламната услуга на платформата, предлага по-подробни анализи и препоръчва повече подкасти на зрителите и слушателите.
Тези начинания помогнаха на YouTube да изпревари Spotify Technology, която помогна за развитието на бума на подкастите, като инвестира над 1 млрд. долара в придобивания и лицензионни сделки за популярни предавания. Но през 2022 г., след като инвеститорите се умориха от прекомерните разходи на Spotify, стрийминг гигантът затвори вътрешното си студио за подкасти, намали броя на служителите и сви усилията си в тази сфера. Приблизително по същото време YouTube започна да предлага до 300 хил. долара на подкастъри, за да ги привлече да създават видео версии на своите предавания.
Тенденцията за подкасти в YouTube „съществуваше, но беше въпрос на това да я подсилим“, коментира Кац. Създателите на подкасти вече могат да маркират съдържанието си като такова, което помага на алгоритъма за търсене на YouTube.
Миналата година зрителите са гледали над 400 млн. часа подкасти месечно на устройства, разположени в дневните им, според YouTube. През октомври Edison Research обяви YouTube за най-популярната подкаст платформа в САЩ, измествайки Spotify и приложението Podcasts на Apple.
Spotify също полага повече усилия във видео подкастите. Тя стартира нова партньорска програма този януари, която плаща на създатели на видео въз основа на потреблението, а не на приходите от реклами. Освен това ухажва популярни подкастъри в опит да ги убеди да пуснат своите предавания в услугата. Към юни 2024 г. Spotify заяви, че около 170 млн. души са гледали видео подкасти в нейната платформа, а по-рано тази година сподели, че разполага над 300 хил. видео подкаста.


Виц на деня - 18 декември
Мачовете по ТВ днес (18 декември)
Без ток във Варна на 18 декември 2025
Времето във Варна на 18 декември 2025
18 декември е определен за Международен ден на мигранта
Как китайският износ подкопава бъдещето на поколението Z в Азия
Изкуственият интелект захранва икономиката на Тръмп, но избирателите се тревожат
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Standard Chartered за AI рисковете
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
Audi връща А4 – какво да очакваме
Автомобилите с най-добри аудио системи
Mercedes разкри подробности за китайския мотор в новия CLA
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Епъл - копие на майка си Гуинет Полтроу
Радостин Василев обеща да има "голям бой" в парламента
Владимир Путин нарече европейските лидери "малки прасета"
Отиде си големият Боян Радев
Вандализъм в столичния квартал "Мотописта”: Над 20 коли осъмнаха с нарязани гуми