Apple обяви нов модел iPhone в сряда на по-ниска цена от основните си модели iPhone, които обикновено излизат през септември, предава CNBC.
Новият модел се нарича iPhone 16e и ще се продава на цена от 599 долара, когато бъде пуснат на пазара по-късно този месец.
Новият iPhone 16e няма хоум бутон и сензор за пръстови отпечатъци, а вместо това използва скенера FaceID на Apple и модерен дизайн, включително сензор в горната част на екрана. Той включва чипа А18 на Apple, който се използва и в основните модели iPhone 16. Модерният процесор означава, че iPhone 16e може да предлага същите приложения и игри като по-скъпите модели iPhone. Той излиза на пазара в бяло и черно.
Телефонът включва също първия клетъчен модем на Apple, който се нарича С1. iPhone-ите използваха модеми на Qualcomm през последните години. Той има също камера с една оптична леща спрямо три в най-модерните iPhone-и.
Apple пуска новия, по-евтин, iPhone в момент, когато продажбите ѝ се представят смесено през последните тримесечия, а компанията се стреми към растеж на най-важната си продуктова категория. За тримесечието до декември общите продажби на iPhone са намалели с 1% на годишна база. Компанията все пак е успяла да продаде телефони на обща стойност над 69 млрд. долара през периода.
Евтините iPhone-и са важни за Apple, докато компанията привлича нови клиенти в екосистемата си, а новото устройство поддържа Apple Intelligence, което го прави най-евтиния нов телефон на компанията, който има достъп до функции като генериране на снимки и персонализирано подреждане на уведомленията по приоритет.
Сегашните модели на Apple са iPhone 16, чиято цена започва от 799 долара, и iPhone 16 Pro с начална цена от 999 долара. Преди представянето в сряда единствено моделите iPhone 16 и iPhone 15 Pro имаха достъп до Apple Intelligence.
Представявнето в сряда показва и нов подход в начина, по който компанията пуска известния си продукт. Преди събитията по представянето на новите модели на iPhone привличаха вниманието на медиите по целия свят, като Apple разкриваши новите си продукти на живо и на сцена, с презентация в централата си в Калифорния. През 2020 г. компанията спря да кани хора на представяне на живо и започна вместо това да излъчва маркетингови видеа на сайта си и в YouTube
През последните години Apple започна да пуска тихомълком нови продукти чрез прессъобщения като новите Mac, които обяви миналия септември. Компанията може би изпробва какво внимание може да привлече за подобно по-скромно представяне. Миналата седмица, преди представянето в сряда, главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук публикува съобщение в социалните мрежи: „Пригответе се да посрещнете най-новия член на семейството“.