Операторът на споделена мрежа за електрически велосипеди и тротинетки Lime обеща да поддържа двуцифрен ръст на резервациите, след като обяви рекордни данни за пътуванията през 2024 г. По думите на компанията целта ѝ ще я подготви да изпълни дългоочакваното първично публично предлагане (IPO), пише Bloomberg.
Стартъпът, който е финансиран от Uber Technologies, отчете втората си година с положителен свободен паричен поток, сочат финансовите резултати. Освен това отбеляза още една година с ръст от над 30% на брутните резервации. Това се случва след агресивната експанзия през последните 12 месеца, с пускане на услугите ѝ в повече от 20 града като Токио и Атина. Освен това компанията увеличи броя на своите велосипеди и скутери с близо 20% до повече от 270 хил. превозни средства.
Основана през 2017 г., базираната в Сан Франциско компания Lime се насочва към първично публично предлагане. Тя имаше планове за листване още през 2021 г., преди публичните пазари в САЩ да затихнат. През изминалата година тя нае нови директори във висшия мениджмънт, включително главен юридически директор и главен технологичен директор.
През миналия април главният изпълнителен директор Уейн Тин коментира пред Bloomberg, че фиксирането на датата за IPO е извън контрола на Lime, тъй като компанията чака подходящата макросреда. Въпреки че няма актуализация на графика, Тин посочва в интервю, че компанията е фокусирана върху доказването на това, че е рентабилна и има свободен паричен поток, преди да приоритизира пазарния си дебют.
През 2020 г. Lime имаше оценка от около 510 млн. долара, когато Uber поведе инвестиционен рунд за 170 млн. долара. Миналия август Тин коментира пред Bloomberg, че оценката „изглежда остаряла“. Компанията отчете коригирана печалба преди данъци, лихви, обезценки и амортизация от над 140 млн. долара за миналата година, което е с 49% повече спрямо 2023 г. Говорител на Lime не е пожелал да разкрие настоящата оценка на фирмата.
Новите резултати показват, че „генерираме достатъчно печалба, за да финансираме всички наши капиталови разходи и всичките ни инициативи за растеж“, коментира Тин. „Бих казал, че стратегията работи и това, което трябва да правим в момента, е да заложим на нея“.
Представянето на Lime е лъч светлина на пазара на отдаване под наем на велосипеди и тротинетки в САЩ, в който фирми като Bird Global и Superpedestrian се борят да останат на повърхността. Superpedestrian затвори дейността си в САЩ в края на 2023 г., а Lime получи някои разрешителни в Сиатъл, където вече работеше.
„Ще видите как продължаваме да инвестираме в нови пазари, нови градове, да увеличаваме броя на превозните си средства, да инвестираме в бизнеса, защото той работи“, коментира Тин. Той допълва, че компанията е диверсифицирала веригата си за доставки в Азия още повече, така че да може да е подготвена за всякакви мита предвид действията на Доналд Тръмп.