Броят на официалните бизнес акаунти във Viber, които улесняват комуникацията на компаниите с клиентите, е нараснал с 16% през 2024 г. Съобщенията от бизнеса, доставени до потребителите, са се увеличили с 93% в сравнение с 2023 г., съобщиха от Rakuten Viber.
Наблюдава се значителен ръст от 91% в транзакционните съобщения, като актуализации за доставки и потвърждения на покупки, както и 94% ръст в промоционалните съобщения, като специални оферти и предложения от брандовете.
Освен това потребителите у нас са поддържали активни разговори с бизнеса, като често са се обръщали към служители или автоматизирани чатботове за клиентска поддръжка и помощ около продажбите. Броят на такива съобщения се е увеличил с 96%.
През миналата година Viber въведе и нови възможности за брандиране с т. нар. Viber Gems – специални анимации, които се активират чрез ключови фрази като "Честит рожден ден" или "Честита Нова година". У нас компании като Happy, FastPay и Suchard вече са използвали тази възможност. Viber отчита 33% ръст в месечните рекламни импресии в България през изминалата година.
Компанията регистрира и 30% ръст на броя на създадените "Общности" в България през миналата година спрямо предходната, както и 11% увеличение на участниците в тях. Тези големи, публични групи предлагат функции като достъп до историята на чатовете, неограничено съхранение на медии и скриване на телефонните номера с цел поверителност. Най-популярните примери за общности от България са на спортни фенове, междусъседски чатове, училищни дискусии и хоби групи.