Comcast отчете приходи и печалба за четвъртото тримесечие, които надминаха очакванията на Wall Street благодарение на голямата печалба на филмовото ѝ студио и по-добрите от очакваното резултати на тематичните паркове, пише Bloomberg.
Приходите от продажби са нараснали с 2% до 31,9 млрд. долара, което надхвърля прогнозата на анализаторите за 31,6 млрд. долара. Коригираната печалба е достигнала 96 цента на акция, а това също надминава прогнозата за 86 цента на акция.
Студиото Universal Pictures на Comcast пусна филма „Злосторница“ през ноемри и той бързо се превърна в голям хит, разбивайки рекорди за най-касовата филмова адаптация на бродуейски мюзикъл. Приходите на студиото са се увеличили със 7% до 3,3 млрд. долара за тримесечието.
През същия период базираният във Филаделфия доставчик на кабелна телевизия е загубил 311 хил. видео абонати и 139 хил. клиенти на широколентови услуги. Кабелната индустрия се бори на фона на възхода на стрийминг услугите и желанието на потребителите да прекратят абонаментите си за платена телевизия.
Собствената стрийминг услуга на Comcast – Peacock – е увеличила приходите си с 28 на сто до 1,3 млрд. долара за тримесечието. Платформата вече има 36 млн. абонати, което е под прогнозата на анализаторите за 38 млн. Загубата се е свила с повече от половината до 372 млн. долара. Конкуренти като Walt Disney и Paramount Global вече постигнаха рентабилност на стрийминг услугите си.
Comcast планира да отдели част от кабелните си мрежи, включително MSNBC, CNBC и USA Network. Тя ще запази Peacock и NBC News, както и други медийни активи.
Бизнесът с тематични паркове на Universal Studios отчете непроменени приходи от продажби, а печалбата преди лихви, данъци, обезценка и амортизация е достигнала 838 млн. долара. И двата показателя са над прогнозата на анализаторите. Този бизнес се забавяше, тъй като потребителите се насочиха към други видове ваканции и много от тях очакват откриването на новия тематичен парк Universal Epic Universal във Флорида през май.