Технологичният гигант Meta Platforms прогнозира по-слаби от очакваното приходи от продажби през текущото тримесечие, демонстрирайки съмнение, че може да развие бизнеса си с дигитална реклама достатъчно бързо, за да подкрепи значителните инвестиции в изкуствен интелект и други футуристични продукти.
Компанията очаква приходи от продажби за първото тримесечие в размер от 39,5 до 41,8 млрд. долара, става ясно от публикувания ѝ в сряда финансов отчет. Оценката се разминава със прогнозата на анализаторите за 41,7 млрд. долара, според данни, събрани от Bloomberg.
Главният изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг разчита на изкуствения интелект (AI) за нов етап на трансформация - от начина, по който се насочва рекламата, до реда на съдържанието, което се появява в социалните мрежи, търсейки повече стойност за бизнеса и неговите 3,35 млрд. потребители дневно. Всичко това ще финансира футуристични инициативи като проекти с виртуална и разширена реалност, както и за скъпоструващо изграждане на инфраструктура за изкуствен интелект.
Зукърбърг изрази увереност в стратегията за изкуствен интелект на своята компания, като каза, че 2025 г. ще бъде „наистина голяма година“, в която нейният AI асистент ще стане най-широко използваният в индустрията.
„В областта на изкуствения интелект очаквам, че това ще бъде годината, в която високоинтелигентен и персонализиран асистент с изкуствен интелект ще достигне до повече от 1 милиард души“, посочи технологичният лидер по време на разговор с инвеститори след представянето на отчета. „И аз очаквам Meta AI да бъде този водещ AI помощник.“
По думите на Зукърбърг Meta в крайна сметка ще похарчи стотици милиарди за AI инфраструктура, развивайки и подобрявайки най-добрите технологии, представени от конкурентите, за да гарантира своето господство.
Коментарите му доведоха до 4,5% ръст на цената на акциите на Meta по време на следборсовата търговия, след като по-рано приключиха сесията в Ню Йорк на цена от 676,49 долара за брой.
На този фон технологичният гигант отчете по-добри от очакваното приходи от продажби за четвъртото тримесечие в размер на 48,4 млрд. долара, което надмина очакванията на Wall Street за 47 млрд. долара. Рекламата от социалните мрежи на Meta, като Instagram и Facebook, продължава да движи по-голямата част от продажбите.
Някои са по-скептични към залога на Meta в сферата на изкуствения интелект. В бележка от сряда главният анализатор на Emarketer Джеръми Голдман посочва, че най-новият модел на DeepSeek потенциално кара разходите за изкуствен интелект на Meta да изглеждат „раздути, а не визионерски“.
Капиталовите разходи на Meta за 2024 г. бяха 39,2 млрд. долара, надхвърляйки очакваните средно от анализаторите 38,2 млрд. долара. Миналата седмица в публикация във Facebook Зукърбърг каза, че компанията ще инвестира до 65 млрд. долара в проекти, свързани с AI, през 2025 г., както и в основния си бизнес, което е доста над прогнозите.
Meta харчи много средства не само за AI, но и за по-широките си хардуерни усилия, които изискват предварителна инвестиция в продукти, които не е ясно дали ще имат пазарен успех. Развойното звено Reality Labs, което загуби десетки милиарди долари от 2019 г. насам, отчете приходи от продажби, които са в съответствие с прогнозите на анализаторите. Reality Labs работи върху разработването на умни очила с марката Oakley за спортисти и планира да пусне нови очила от висок клас с вграден дисплей, съобщи Bloomberg този месец. То също така тества нови носими устройства като часовници и оборудвани с камера очила.
Политическа промяна
Зукърбърг отдаде голяма част от оптимизма си на новата администрация на президента Доналд Тръмп и нейното благоприятно отношение към технологиите. „Сега имаме американска администрация, която се гордее с нашите водещи компании, дава приоритет на победата на американските технологии и която ще защитава нашите ценности и интереси в чужбина“, посочва той. „Оптимист съм за напредъка и иновациите, които това може да отключи.“
Главният изпълнителен директор направи мащабни промени в компанията от началото на годината, много от които послужиха за по-добро привеждане на Meta в съответствие с новата администрация на Тръмп.
Той издигна Джоел Каплан, дългогодишен републикански стратег, до главен директор по глобалните въпроси и избра Дейна Уайт, съюзник на Тръмп и главен изпълнителен директор на Ultimate Fighting Championship, в борда на Meta.
Зукърбърг също така обяви планове за прекратяване на базираната в САЩ проверка на фактите в социалните мрежи на компанията и промени политиката за поведение, проявяващо реч на омразата. Той отмени усилията за разнообразие и приобщаване и премести членовете на екипа за граждански права на Meta в други части на компанията.
Въпреки че имаше известна загриженост, че тези промени могат да изплашат рекламодателите, главният финансов директор Сюзън Ли увери инвеститорите, че Meta не е „видяла никакво забележимо въздействие от промените в политиката ни за съдържанието върху разходите на рекламодателите“.
Междувременно Зукърбърг се появи редом до Тръмп и неговите съюзници. По-рано тази година той посети Тръмп в неговия клуб във Флорида, Мар-а-Лаго, а по-късно се присъедини към президента при встъпването му в длъжност, като беше домакин на прием в чест на новия държавен глава. Зукърбърг участва и в подкаста The Joe Rogan Experience през януари, където критикува администрацията на Джо Байдън и призовава за повече „мъжка енергия“ в корпоративна Америка.