IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Alibaba използва празничния сезон за продажба на свои активи

Серията празнични сделки включваше и сформиране на съвместно предприятие на стойност 4 млрд. долара с Gmarket

10:23 | 03.01.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Докато много потребители купуваха стоки по празниците, Alibaba Group Holding беше заета с продажба на активи, дори и това да означаваше загуба, пише Bloomberg.

Китайската технологична фирма започна 2025 г., като обяви продажбата на своя дял от над 70% във веригата хипермаркети Sun Art Retail Group с голяма отстъпка в стойността му. Няколко седмици по-рано тя реши да продаде бизнеса с универсални магазини Intime Retail Group. на загуба от 1,3 млрд. долара.

Серията празнични сделки включваше и сформиране на съвместно предприятие на стойност 4 млрд. долара с платформата за електронна търговия Gmarket на E-Mart в Южна Корея.

Натовареният период на Alibaba, освен че е тласък за банкери и други участващи организатори, следва и рекордната емисия конвертируеми облигации през май. Шест месеца по-късно тя продаде първите си публични доларови облигации от години, както и юани на офшорния пазар, за обща сума от близо 5 млрд. долара.

Споразуменията, сключени в рамките на малко повече от половин година, показват, че Alibaba задейства машина за сделки, която беше затихнала след 2020 г., когато Пекин обвини компанията в монополно поведение и ограничи нарастващото влияние на технологичните фирми. Тъй като тези репресии вече са в миналото, Китай отново насърчава технологичните инвестиции с цел съживяване на икономиката и стимулиране на изследванията на изкуствен интелект (AI).

Alibaba описва продажбата на Sun Art като „добра възможност“ за монетизиране на неосновни активи. Тъй като Alibaba интегрира по-тясно своите операции за електронна търговия и се стреми да набере капитал, на хоризонта може да се задават още такива стъпки.

„Неотдавнашните продажби на неосновни активи сигнализират за ясния фокус на Alibaba върху технологиите, електронната търговия и AI, докато Еди Ву навлиза във втората си година като главен изпълнителен директор на компанията“, коментира Катрин Лим от Bloomberg Intelligence.

Цената на акциите на Alibaba се понижи с 1,3% в четвъртък в Хонконг, но след това се възстанови, достигайки ръст от 3% в петък – най-големият скок от 24 декември насам.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:23 | 03.01.25 г.
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още