IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Alibaba продава дела си във веригата хипермаркети Sun Art за близо 1,6 млрд. долара

Продажбите на дялове са част от пренареждането на бизнес портфолиото на Alibaba, която иска да се фокусира върху електронната търговия

15:00 | 01.01.25 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Китайският технологичен гигант Alibaba Group Holding Ltd. се е споразумял да продаде мажоритарния си дял във веригата хипермаркети Sun Art Retail Group на китайската частна инвестиционна компания DCP Capital за 12,298 млрд. хонконгски долара (1,58 млрд. долара), съобщава Ройтерс.

Делът от 78,7% се състои от по-малки части, държани от дъщерни дружества на Alibaba, става ясно от декларация, подадена до Хонконгската фондова борса.

Alibaba плати 3,6 млрд. долара за контролния дял в Sun Art през 2020 г. с надеждата да увеличи допълнително дигиталното си присъствие в стотиците хипермаркети на Sun Art в Китай.

Акциите на Sun Art, търгувани в Хонконг, поскъпнаха с 85% през 2024 г., което засенчи ръста на индекса Hang Seng за същото време.

Alibaba също така продава своя китайски универсален магазин Intime, въпреки че може да отчете загуба от сделката.

Продажбите на дялове са част от пренареждането на бизнес портфолиото на Alibaba, за да се съсредоточи компанията върху основната си дейност, свързана с електронна търговия.

В тази връзка през ноември компанията назначи ветерана Дзиан Фан за ръководител на търговската ѝ онлайн дейност.

Дзиан пое новосъздадената дивизия, която обединява онлайн търговските активи на цялата група – от Taobao и Tmall в Китай до Lazada в Югоизточна Азия. Звеното ще обхване и сайта за международни доставки Alibaba.com, Idle Fish и турския бизнес Trendyol.

Консолидацията на онлайн бизнеса под крилото на Дзиан показва усилията на някогашния интернет пионер да се преструктурира, след като Пекин през 2020 г. предприе офанзива срещу Alibaba и конкурентите ѝ. В един момент компанията обмисляше разделяне на основния ѝ бизнес.

Китайските онлайн операции на групата отчетоха ръст от само 1% през третото тримесечие на годината на фона на засилената конкуренция от PDD Holdings Inc. и ByteDance Ltd. Международната дивизия, която обхваща Lazada и AliExpress, същевременно увеличи приходите за същия период с 35%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:00 | 01.01.25 г.
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още