Много се каза за това как резултатите от търсенето като цяло намаляват, без значение как търсим в мрежата, поради разпространението на съдържание, генерирано от изкуствен интелект. Ако ги нямаше другите тенденции, това само по себе си би останало огромен проблем за Google. Но отговорът на компанията – елиминирането на необходимостта изобщо да кликвате върху връзки чрез предлагане на генерирани от AI обобщения – може да ускори упадъка на мрежата.
Причината е, че интернет е екосистема, а Google е един от основните доставчици на трафик, следователно и на приходи. Без трафика, който Google изпраща в мрежата, стимулът и ресурсите да се продължи да се създават уебсайтове, привлекателни за алгоритъма за търсене на Google, ще намалее.
Йорг Клукман, ръководител на маркетинга в европейския финтех гигант Finastra, се тревожи точно за това. След като повече хора разчитат на AI, за да отговаря на въпросите им, трафикът към уебсайтовете ще пресъхне. „И след това какво правите с екипа ви за маркетинг в търсачките? Какво означава това за всички уебсайтове, които имаме там?“, казва с притеснение той.
Този процес вече е започнал. Въпреки че Google отчете силен ръст на приходите за последното тримесечие, делът на хората, които кликват върху реклами, които се показват в резултатите от търсенето, е намалял с 8% в сравнение с година по-рано. Това сочат данни на рекламната платформа Skai. Не е ясно защо това се случва, но логично заключение е, че е в резултат на собствените обобщения на Google, базирани на изкуствен интелект, които елиминират необходимостта да кликвате върху спонсорирани линкове или да превъртате надолу до мястото, където са рекламите.
Проучване от януари на софтуерната компания за оптимизация на търсачки Authoritas установи, че отговорите на изкуствения интелект на Google в резултатите от търсенето могат да подобрят класирането и трафика към съществуващи уебсайтове. Фирмата за продажба на реклами Raptive прогнозира, че пълното внедряване на тази промяна в търсенето може да изтрие 2 млрд. долара от приходите на медиите.
Въпреки че възходът на AI има потенциала най-накрая да измести Google, вероятно ще отнеме много време преди господството на Google наистина да бъде заличено, смята Дейвид Йофи, професор в Harvard Business School.
„От поведенческата икономика знаем, че хората са склонни да навлизат в определени рутинни действия, а при липсата на значително по-добър продукт, хората са склонни да се придържат към стария“, добавя той.
След скорошната победа на правителството на САЩ в антимонополен процес срещу Google, Министерството на правосъдието предлага да се попречи на компанията да дава преференциален достъп до своята търсачка на устройства с мобилната операционна система Android. Освен това предлага Google да продаде популярния си браузър Chrome, наред с други мерки.
Кент Уокър, президент на Google по глобалните въпроси, описа предложението на Министерството на правосъдието като „прекомерно широко“ и каза, че то „ще навреди на американците и на глобалното технологично лидерство на Америка“. По думите му през декември Google ще подаде в съда свое предложение.
Ще са нужни години, за да бъде решен случаят с Министерството на правосъдието и крайните мерки едва ли ще бъдат толкова големи, колкото предлаганите от властите. Най-вероятният резултат е Google да сключи някаква сделка с администрацията на Тръмп, точно както Microsoft направи с администрацията на Джордж У. Буш, казва Йофи.
Както при опита си да разбие Microsoft, делото на правителството срещу Google може да бъде изпреварено от конкурентни сили, много по-мощни от антимонополните правила.
преди 3 седмици Хахаха СЕО-то вече не е толкова важно.Дива ярост ме обзема винаги, когато СЕО-специалист реже качествено съдържание с цел СЕО подобрение.Та нали инфото е предназначено за човек? Какво като излезеш на първо място, а окастреното съдържание кара потребителя да затвори страницата толкова бързо, колкото и я намерил ...Идва нова безработица от хиляди СЕО-та ...Цели маркетингови отдели за реклама в интернет ще бъдат закрити! отговор Сигнализирай за неуместен коментар