Klarna Group почти е постигнала рентабилност през първите девет месеца на годината, докато европейската компания, предлагаща решения от типа „купи сега, плати по-късно“, се подготвя за първичното си публично предлагане (IPO), пише Bloomberg.
Базираната в Стокхолм финтех компания заяви, че загубата ѝ преди данъци се е свила до 2 млн. крони (180 хил. долара) през трите тримесечия до края на септември, в сравнение с 1,77 млрд. крони през същия период година по-рано. Общите приходи са се увеличили с 23% до 20,3 млрд. крони.
По-рано този месец Klarna подаде конфиденциално проект на заявление за регистрация до Комисията по ценните книжа и борсите на САЩ за листването си. Броят на акциите, които ще предложи, и ценовият диапазон, още не са определени.
И все пак оценката на компанията се увеличи през последните мсеци, като през последните седмици анализаторите я определиха на около 14,6 млрд. долара. Това е подобрение спрямо оценката от 6,7 млрд. долара, която получи при последното набиране на капитал през 2022 г. И все пак е доста далече от оценката от 45,6 млрд. долара, която Klarna получи през 2021 г. по време на пика на финтех бума.
Компанията се префокусира преди планираното си IPO, като свива бизнеси, фокусирайки се върху партньорите в разплащанията и инвестирайки в изкуствен интелект. През последните месеци Klarna реши да продаде своя бизнес с плащания Checkout за около 520 млн. долара, като същевременно придоби Laybuy – доставчик на услуги за покупка сега и плащане по-късно в Нова Зеландия.
През третото тримесечие фирмата отчете нетна печалба от 216 млн. крони, което е 57% ръст спрямо година по-рано, както и второ поредно тримесечие с печалба, като се използва тази метрика.
„Върнахме се в позната територия: печалба и растеж, точно както в добрите стари дни“, коментира главният изпълнителен директор Себастиан Семятковски.
Миналата седмица Klarna обяви, че ще предложи кредит за покупка сега и плащане по-късно на купувачите в САЩ, използващи Google Pay. Така тя се обвърза с друг технологичен гигант месец след партньорството си с Apple. Освен това през последните седмици шведската фирма сключи сделки и с нидерландския гигант в разплащанията Adyen, с Xero и Worldplay, тъй като търси растеж чрез популярни играчи в разплащанията.
Klarna има 85 млн. клиенти по света и 600 хил. ритейл партньора. Общите кредитни загуби са се увеличили, достигайки 0,46% от брутната стойност на стоките за деветмесечния период, което е над 0,37%, отчетени година по-рано.