Решението на Министерството на правосъдието на САЩ за отделяне на Chrome от Google е в отговор на силното монополно положение, което има Chrome сред потребителите. Това коментира Калин Георгиев, финансов анализатор в BenchMark Finance, в предаването „В развитие“ на Bloomberg TV Bulgaria.
Той посочи, че идеята на американските регулатори е да се намали цялостното влиянието на компанията майка на Google Alphabet.
"Големият пазарен дял на браузъра означава, че чрез Chrome Google генерира огромен обем лична информация и това поставя Alphabet в доминиращо положение спрямо преките си конкуренти. Истината обаче е, че тепърва предстои да видим дали разделянето на Google и Chrome ще се случи", каза Георгиев. Той определи този процес като „дълъг и тромав“, който според някои може да отнеме дори 10 години.
"Макар идеята за отделяне на бизнеса на Google да е още от времето на първия мандат на Доналд Тръмп, е интересно дали ще се вземат мерки в тази посока при втория му мандат, защото има индикации, че новоизбраният президент дава заден ход на тези идеи и възможно е да видим едно отлагане във времето", каза анализаторът.
От Alphabet описаха мярката за разделяне като „безпрецедентна политическа намеса“ в бизнеса им. Според финансовия анализатор в това има логика, защото Chrome осигурява достъп до голяма клиентска информация, която е изключително важна в рекламния бизнес и едно разделяне ще удари приходите от реклама, като това ще има негативен ефект върху акциите на компанията.
Какво е представянето на Nvidia и останалите компании от Великолепната седморка в сезона на отчетите и какви са прогнозите за биткойна вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.