Sony Group повиши прогнозата си за приходите, след като записа силни продажби на музика и продължаваща инерция на бизнеса с игри за PlayStation, пише Bloomberg.
Базираната в Токио компания заяви, че сега очаква нетни приходи от 12,71 трлн. йени (83,2 млрд. долара) през годината до март, което е малко повече от предишната прогноза. За септемврийското тримесечие оперативната печалба на Sony достигна 455,08 млрд. йени, което е ръст от 73% и надминава средната прогноза на анализаторите за 335,3 млрд. йени.
Sony работи за намаляване на зависимостта си от основния бизнес сегмент на PlayStation, четири години след пускането на последното поколение на този хардуер. Сегментът на игрите обаче надмина очакванията както по отношение на продажбите на хардуер, така и в софтуера, продавайки по-добри от очакваното 3,8 млн. броя PlayStation 5 през тримесечието.
Хитови заглавия, като нейния „Astro Bot“ и „Black Myth: Wukong“ на Game Science Interactive Technology, са увеличили печалбата, компенсирайки провали като високобюджетната игра „Concord“.
„Хитове като „Wukong” допринесоха“, коментира анализаторът от Bloomberg Intelligence Масахиро Уакасуги. „Игровият сегмент компенсира спада в търсенето на сензори за изображения в Северна Америка, докато музикалният бизнес има място за растеж“.
Като един от най-големите притежатели на музикални права и издатели в света, Sony се възползва от популярността на стрийминг услуги като Spotify. Търгуваните в САЩ акции на Spotify Technology повишиха стойността си повече от двойно тази година заради оптимизма за устойчив растеж. Музикалната група на Sony също така предлага някои от своите игри за смартфони и залага на аниме, като и двете отбелязват скок на популярност извън Япония.
Тази седмица групата пусна PlayStation 5 Pro – скъпа версия с висока производителност на водещата си гейминг конзола. Този ход цели потребителите да не преминат към конкурентни платформи по време на празничния сезон в края на годината.
Следващата година Sony планира да пусне хитови заглавия, включително „Monster Hunter Wilds” на Capcom и „Grand Theft Auto VI” на Rockstar Games. И все пак рентабилността на бизнеса с конзоли на компанията избледнява, тъй като по-голяма част от нейното портфолио става достъпно за игра в конкурентни устройства, персонални компютри и смартфони.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Защо полетът на бомбардировача B-2 Spirit струва толкова скъпо?
Как американската товарна жп индустрия стана по-мръсна от въглищните електроцентрали
Тимъти Шаламе и Кайли Дженър си взимали почивка, но още са заедно
Младите гърци вече няма да могат да се укриват от военна служба