IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Колебливото търсене на конзолата Switch удря печалбата на Nintendo

Компанията понижи годишните си перспективи след пето поредно тримесечие на спад на печалбата

10:54 | 05.11.24 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Японската компания Nintendo Co. понижи годишните си перспективи, след като отчете петото си поредно тримесечие на спад на печалбата заради слабото търсене на конзолата Switch, съобщава Bloomberg.

Базираният в Киото разработчик на игрови конзоли коригира в посока надолу прогнозата си за оперативна печалба с 10% до 360 млрд. йени (2,4 млрд. долара) и заяви, че сега очаква да продаде само 12,5 милиона конзоли Switch през тази фискална година спрямо предишните очаквания за 13,5 млн. продажби.

Необичайно е компаниите от този сектор да понижават насоките си преди изключително важния празничен сезон в края на годината.

Nintendo се затруднява да поддържа продажбите на хардуер и софтуер за игри, докато потребителите очакват представяне на наследник на появилата се преди седем години Switch. За тримесечието, приключило в края на септември, оперативната печалба на Nintendo се свива с 29% до 67 млрд. йени, повече от пазарните очаквания.

„Switch е в края на своя пазарен живот и дори продажбите на софтуер тук демонстрират слабост“, коментира анализаторът на Toyo Securities Хидеки Ясуда. „Ако тази тенденция продължи, инерцията на Switch ще се охлади още повече“.

Причината е, че Switch се сблъсква със силната конкуренция в лицето на конзолите на Sony Group Corp. и Microsoft Corp. преди коледните празници.

Вместо да представи нова версия на Switch, Nintendo пусна редица продукти, насочени към капитализиране на нейната интелектуална собственост. Това включва Alarmo, будилник за 99 долара, включващ герои и музика от игрите на Nintendo, както и приложение за смартфон Nintendo Music за абонати на онлайн услуги. Освен това компанията откри музей близо до централата си миналия месец. Нейният филиал Pokémon Co., междувременно, пусна версия на приложение за смартфон на своята изключително популярна игра в опит да увеличи приходите.

Компанията също така влага повече ресурси за навлизането си в Холивуд. Окуражени от големия успех на The Super Mario Bros. Movie, който се появи по кината през 2023 г., Nintendo сега се обединява с Illumination, за да продуцират друг анимационен филм, базиран на хитовия франчайз. Освен това групата разработва екшън филм, базиран на играта „Легендата за Зелда“ (The Legend of Zelda).

„Nintendo надцени привлекателността на своя софтуерен пакет за 2024 г., който не разполага с истински блокбъстъри, но има няколко допълнителни игри“, изтъква базираният в Токио анализатор Серкан Тото. „Гледайки към софтуера, който се очаква да се появи на пазара през тази фискална година, вярвам, че коригираната прогноза за продажбите на хардуер и софтуер все още е твърде висока“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:55 | 05.11.24 г.
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още