OpenAI добавя нов набор от функции за търсене към своя водещ продукт ChatGPT, увеличавайки предизвикателството, което стартъпът за изкуствен интелект отправя към Google на Alphabet, пише Bloomberg.
Опцията, наречена ChatGPT Search, ще позволи на потребителите на чатбота да търсят информация, подобно на това, което биха направили в мрежата, и да получават отговори с вградено описание на медиите и други източници на данни, каза OpenAI. През юли компанията пусна прототип на продукта, наречен SearchGPT, който беше отделен от приложението ChatGPT и достъпен само за ограничен брой потребители.
Новите възможности за търсене, които използват модела 4o на OpenAI, ще бъдат пуснати първо на плащащите за ChatGPT Plus и Team на мобилната и уеб версията. Корпоративните и образователните клиенти на OpenAI ще могат да получат достъп до функциите през следващите седмици, а ползващите безплатно ще получат функцията в следващите месеци.
След бързия успех на ChatGPT в края на 2022 г., технологичните компании се втурнаха да интегрират генеративен изкуствен интелект (AI) в дълъг списък от услуги, включително онлайн търсачки. Microsoft, която финансира OpenAI, и Google направиха промени по своите търсачки, така че да включат повече функции за разговорен AI. Конкурентният стартъп Perplexity сега е в ранни преговори за набирането на финансиране при оценка от 9 млрд. долара, писа Bloomberg. С ChatGPT Search OpenAI е готова да предостави подобна функционалност за търсене с изкуствен интелект на 250 млн. души, които използват чатбота всяка седмица.
Цената на акциите на Alphabet се понижи с повече от 1% след обявяването на новината.
„Хората искат отговори, когато търсят неща, а получаването на отговор е трудно в интернет в момента. Необходими са множество търсения и трябва да преминете през куп линкове“, коментира в интервю за Bloomberg News Варун Шети, ръководител на медийните партньорства в OpenAI. „Смятаме, че възможността да питате по разговорен начин, с целия този подходящ контекст и висококачествени източници, просто прави изживяването по-добро.“
В демонстрация преди пускането на услугата екипът на OpenAI използва функцията, за да попита ChatGPT за събития през уикенда в Сан Франциско. Приложението показа обобщен списък с дейности, извлечени от местни новинарски уебсайтове. За последващ въпрос относно търсенето на ресторанти, ChatGPT показа карта, изброяваща местни заведения за хранене. Въпреки че ChatGPT преди това включваше някои цитати в отговорите си, новата функция за търсене показва резюмета на източниците и изображения за предварителен преглед.
OpenAI положи основите на своите предложения за търсене чрез нарастващ брой лицензионни сделки с медии, включително News Corp., Axel Springer, списание Time, както и европейски медийни компании като Le Monde. Партньорствата позволяват на OpenAI да включва по-достоверна и актуална информация в своите продукти.
преди 3 седмици Подарете на зъбите си красота и здраве! Избелва и укрепва емайла, намалява чувствителността, предотвратява кариеса, премахва зъбния камък, 100% естествен състав----- https://shout.to/sadoer отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 седмици До: Ironhorse Чак пък край? По-скоро преразпределяне на баница. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 седмици Началото на края на Гугъл отговор Сигнализирай за неуместен коментар