IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Добро, безплатно, забавно: формулата, която направи Duolingo успешно

34 млн. души по света ползват приложението за изучаване на чужди езици. Мнозина просто не могат да му устоят

12:47 | 05.10.24 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Gabby Jones/Bloomberg
Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

През следващите години приложението намира пътя си към много, много екрани. Според писмо до акционерите на Duolingo през 2023 г. приходите на компанията са били 531 млн. долара, а прогнозата за цялата 2024 година е за 731 млн. долара. Приблизително 8% от потребителите на Duolingo плащат за абонамент, което допринася за 80% от приходите на компанията. Междувременно по-голямата част (90%) използват безплатната версия и виждат реклами, които обхващат само 8% от приходите.

Приложението съчетава кратки, увлекателни уроци и подобни на игра елементи, за да помогне на потребителите да развият умения за говорене, четене, писане и слушане на 41 езика. Около половината от потребителите практикуват английски, а Duolingo може да се използва за изучаване на други основни световни езици като испански и китайски, както и някои по-малко говорими езици, като есперанто, навахо и дори „висок валириански“ - измислен език, създаден за „Игра на тронове“. Миналата година имаше известен спор, когато Duolingo спря курса си по уелски. Приложението вече предлага и курсове по математика и музика.

За да накара хората да се връщат всеки ден, Duolingo създава система за серия от дни на учене и разработва герои със силни индивидуалности, като прословутия зелен бухал Дуо и тийнейджърката с лилава коса Лили. Тези герои изпращат ежедневни напомняния за упражнения, а ако съдим по публикации в социалните медии, са неустоими за потребителите.

Марката се възползва от популярността на Дуо, както се вижда от видеоклиповете ѝ в TikTok, където прави „много странни неща“, както споделя Фон Ан. „Първоначално беше само бухалът, но след това той започна да има свой собствен живот, когато известията на телефона започнаха да идват от него. Хората започнаха да го разглеждат като личност, а после започнаха да създават мемета за бухала, защото той е много настоятелен“, допълва той. Фон Ан все пак вижда къде се крие привлекателността.

„Не мога да говоря френски с друг човек, но мога да говоря френски с нея“, казва фон Ан за Лили, отваряйки телефона си, за да демонстрира новия продукт на Duolingo, представен на конференцията Duocon това лято. Опцията позволява водене на разговори на чужд език.

"Повечето хора са като мен“, казва той, обяснявайки защо това е любимата му функция. "Когато не са много добри в езика, те просто не искат да говорят с друг човек. Така че това ще позволи на хората действително да практикуват."

Изпълнителният директор, който твърди, че е срамежлив, когато говори на нови езици, общува ентусиазирано с приложението на добър френски с неравен акцент. Той споделя, че прекарва 30 минути на ден в услугата и също така учи шведски и японски.

Днес Duolingo обслужва 34 млн. потребители ежедневно по целия свят и дава работа на 850 души в шест града: Детройт, Сиатъл, Берлин, Пекин, Ню Йорк и централата в Питсбърг, където можете да откриете кулинарното звено на компанията - Duo's Taqueria. Това глобално присъствие потвърждава ускорения растеж на компанията. През октомври 2024 г. пазарната капитализация на Duolingo беше 12,27 млрд. долара, което представлява значително увеличение спрямо 2022 г., когато пазарната му капитализация беше 2,85 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:04 | 05.10.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още