LG Electronics обмисля първично публично предлагане (IPO) на бизнеса си в Индия, използвайки процъфтяващия фондов пазар, за да помогне за постигане на целта си за генериране на 75 млрд. долара приходи от електроника до 2030 г., пише Bloomberg.
Главният изпълнителен директор Уилям Чо каза, че дебютът на индийския пазар е една от няколкото опции, които обмисля за съживяване на десетилетния бизнес с потребителска електроника. Това е първият път, когато южнокорейската компания, която се конкурира с по-големия играч Samsung Electronics, говори публично за индийски пазарен дебют, обект на постоянни пазарни и медийни спекулации. За сравнение общите приходи на компанията за 2023 г. бяха около 65 млрд. долара.
Чо, който се изкачи до най-високия пост през 2021 г. след повече от три десетилетия в ключовата част на семейната LG Group, си постави за цел да разрасне бизнеса с електроника до такъв с годишни приходи от 100 трлн. вона (75 млрд. долара) до 2030 г. Гигантът се стреми да постигне това отчасти като привлича повече корпоративни клиенти, като идеята му е около 45% от приходите му от продажби да идват от други компании до края на десетилетието, спрямо 35% сега.
„Това е една от многото опции, които можем да разгледаме“, коментира Чо пред Bloomberg Television. „Разбирам, че има повишен интерес сред глобалните инвеститори“, допълва той, имайки предвид потенциално IPO в Индия. „Към момента нищо не е потвърдено.“
В Индия LG се стреми да поддържа бърз растеж. През първите шест месеца на тази година приходите на подразделението на LG в азиатската страна са се повишили с 14% до рекордните 2,87 трлн. вона, докато нетната печалба е нараснала с 27% до 198,2 млрд. вона.
IPO-то би съвпаднало с бума на капиталовите пазари в Индия. Над 200 компании станаха публични чрез IPO, като набраха 7,1 млрд. долара тази година. Това прави пазара един от най-натоварените в този аспект.