IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Акциите на Netflix достигнаха първия си рекорд от близо три години

Стратегията на компанията за подобряване на рентабилността дава плодове

08:38 | 21.08.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Цената на акциите на Netflix достигна първия си рекорд от близо три години, тъй като инвеститорите продължават да гравитират около компанията за видео стрийминг, докато нейната стратегия за подобряване на рентабилността започва да дава плодове, пише Bloomberg.

Цената на акциите на базираната в Калифорния компания нарасна с 1,5% във вторник, достигайки връх, който последно е достигала през ноември 2021 г. – пикът на нейния успех от ерата на Covid-19. В знак на нарастващата си рекламна мощ, по-рано във вторник компанията разкри, че има над 150% увеличение на ангажиментите за предварителни продажби на реклами в сравнение с 2023 г.

„Инвеститорите наистина възприемат стратегията на Netflix”, коментира Даниел Морган, старши портфолио мениджър в Synovus Trust. „Историята на Netflix преди беше, че харчи много за съдържание, има отрицателен свободен паричен поток и че емитира дълг. Вече не го прави и има огромна разлика. Наистина е пред останалите тук и е възнаградена за тази последователност“.

Рекордът представлява забележителен обрат за акциите, които в един момент загубиха повече от 75% от стойността си от върха си през 2021 г. Цената на книжата нарасна четворно откакто Netflix предприе мерки срещу споделянето на пароли и въведе абонаментна услуга с реклами – стъпки, на които дълго се съпротивляваше, но които се оказаха успешни в облекчаването на опасенията на инвеститорите относно растежа и свободния паричен поток.

Отвъд финансовите подобрения, компанията представи редица големи хитове през последното тримесечие, включително нов сезон на Bridgerton, изненадващия хит Baby Reindeer и френския филм Under Paris. Тя също така предприе стъпки в спорта и събитията на живо, а през второто тримесечие увеличи преднината си пред конкурентите, като привлече 8,05 млн. клиенти.

Цената на акциите на компанията се повиши в рамките на шеста поредна сесия и нарасна с повече от 40% тази година. Това поставя Netflix доста пред Walt Disney и значително пред Warner Bros. Discovery и Paramount Global. Последните две са надолу с повече от 25%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:38 | 21.08.24 г.
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още