Ръстът на приходите на Tencent Holdings Ltd. се ускори след реализирането на хитовото лятно издание на Dungeon Fighter Mobile, което помогна за издигането на най-ценната китайска компания от дъното при игрите, съобщава Bloomberg.
Tencent отчете ръст на продажбите с 8% за периода от април до юни, когато основното ѝ звено за игри се възстанови от две последователни тримесечия на спад.
Нетната печалба скача с 82%, записвайки по-голям ръст от прогнозираното.
Но печалбата на подразделението за финтех и облачни услуги – най-големият ѝ бизнес – нарасна с разочароващите 4%, отразявайки както потребителското, така и корпоративното затягане на коланите в нестабилната китайска икономика.
Инвеститорите разчитаха на солидно представяне на най-големия играч в гейминг индустрията в света, който стои зад най-големия продуктов хит на годината с пускането през май на произведения от Nexon Co. Dungeon Fighter Mobile в Китай.
Tencent се готви също така да представи по-късно този месец Black Myth: Wukong, продължавайки дългогодишната си мисия за обновяване на застаряващото портфолио от игри.
Но компанията е изправена пред необичайно силна конкуренция на китайската арена за игри това лято. NetEase Inc. и студиото на Genshin Impact, Mihoyo, представиха игри, които набраха силна първоначална инерция срещу техния съперник.
„Възобновяването на растежа на местните игри е силно положително събитие и като се има предвид успехът на скорошните дебюти на нови заглавия, растежът може да достигне двуцифрен брой през третото тримесечие“, коментира Вей-Серн Линг от UBP. „Игрите продължават да бъдат най-важният двигател за печалбата на Tencent“, добавя ятой.
Tencent е първата голяма китайска технологична корпорация, която публикува финансови резултати за второто тримесечие в момент, когато страната се опитва да потуши кризата на пазара на недвижими имоти и се сблъсква с висока безработица сред младите. Това беше отразено в забавяне на плащанията чрез широко използваното приложение WeChat.
Alibaba Group Holding Ltd. и JD.com Inc. ще представят в четвъртък своите отчети, като техните бизнеси също се считат за податливи на колебания в потребителските настроения.
Брутната печалба се подобрява в различните звена на Tencent , благодарение на приложението WeChat, което насочи над милиард потребители към услуги от мини игри до реклама и видео канали за пазаруване.
Досега изкуственият интелект помага за подобряване на маркетинга, но големият езиков модел на фирмата и инструментът в стил ChatGPT изостават от конкуренти като ByteDance Ltd. и Alibaba в привличането на потребителите. И все пак, както Alibaba, така и Tencent са инвестирали в по-голямата част от бъдещите производители на модели в Китай, елитна група от шест стартъп фирми, които колективно са привлекли милиарди долари рисков капитал.
Tencent е вложила почти 8 млрд. долара само тази година за обратно изкупуване на акции, става ясно от изчисление на Bloomberg, изпреварвайки други листнати на борсата в Хонконг фирми, тъй като местният пазар се свива.
От началото на годината акциите на Tencent са прибавили 27% към стойността си.