Walt Disney отчете резултати за третото тримесечие, които надминаха очакванията на Wall Street, след като първата печалба на стрийминг звеното и усилията за връщане на филмовия бизнес към успех противодействаха на по-слабото представяне на бизнеса с тематични паркове, пише Bloomberg.
Като се изключат някои ефекти, печалбата е нараснала до 1,39 долара на акция, което е над средната прогноза на анализаторите, анкетирани от Bloomberg, за 1,19 долара на акция. Компанията повиши прогнозата за растежа на печалбата си тази година до 30% от по-ранна цел за 25%.
Disney обяви, че филмовото ѝ студио е реализирало печалба от 254 млн. долара през тримесечието, слагайки край на поредица от загуби. Това се е случило благодарение на пускането на анимационния филм „Отвътре навън 2“ от звеното за анимации Pixar. Disney също така отчете печалба от 47 млн. долара от стрийминга – за първи път, откакто ключовата услуга Disney+ дебютира през 2019 г. Сумата включва и резултатите на Hulu и ESPN+.
Резултатите бележат обща победа за развлекателното звено на Disney, което през последните години страдаше от неуспехите на филмовия отдел и от милиардите долари загуби от стрийминг. Главният изпълнителен директор Боб Айгър, който през 2022 г. се завърна начело на гиганта, превърна връщането на филмовия бизнес на компанията към успеха и постигането на рентабилност на стрийминг бизнеса в двата си ключови приоритета.
Приходите за тримесечието са нараснали с 3,7% до 23,2 млрд. долара, надхвърляйки прогнозата за 23,1 млрд. долара.
За да запази стриймиг бизнеса си рентабилен, Disney повишава цените на своите онлайн видео услуги, като днес обяви, че абонаментът за Disney+ ще нарасне с близо 25%.
Резултатите бяха засегнати от по-слабото представяне на бизнеса на Disney с тематични паркове в САЩ, които понесоха удар от нарастващите разходи и по-слабото търсене. Този бизнес не успя да изпълни очакванията на Wall Street за приходи и печалба.
Натискът върху посещаемостта ще продължи през „следващите няколко тримесечия“, коментира компанията, след като преди това прогнозира възстановяване през последните месеци на фискалната 2024 г. Сега Disney очаква среден едноцифрен спад на печалбата през настоящото четвърто фискално тримесечие.
Компанията отговаря с „активно следене на посещаемостта и разходите на гостите и с агресивно управление на нашите разходи“.
През юли конкурентът Comcast отчете тримесечни приходи, които не изпълниха прогнозите на анализаторите, отчасти заради забавянето на бизнеса на тематичните паркове на Universal Studios.