Sony отчете 10% ръст на оперативната си печалба за фискалното си първо тримесечие, като надмина очакванията на анализаторите, благодарение на силния растеж на бизнеса с игри, музика и чипове, пише CNBC.
Приходите на компанията за тримесечието са достигнали 3,01 трлн. японски йени (20,5 млрд. долара), спрямо прогноза за 2,8 трлн. йени. Показателят нарасна с 2% спрямо същия период на миналата година. Оперативната печалба от 279,11 млрд. йени също надхвърли очакванията за 275,35 млрд. йени.
При представянето на отчета Sony заяви, че приходите ѝ от продажби са били подкрепени от „значителен ръст“ в игрите и мрежовите услуги, музиката и решенията за изображения и сензори.
Гейминг звеното, с което Sony е добре известна благодарение на популярните си конзоли PlayStation, е реализирало 864,9 млрд. йени приходи през тримесечието, което е с 12% повече спрямо сумата година по-рано.
Междувременно приходите на поздразделенията за музика и графични процесори са скочили съответно с 23% и 21%.
През май японската компания за потребителска електроника отчете разочароваща цяла 2023 година, като за малко не постигна целта си за годишните продажби на PlayStation 5. По това време компанията отчете общо 20,8 млн. продадени бройки за фискалната 2023 г., което е по-ниско от 21 млн. бройки, които Sony каза, че очаква.
В сряда Sony заяви, че е продала 2,4 млн. броя PlayStation 5 през тримесечието до края на юни. През същото тримесечие на миналата година компанията отчете 3,3 млн. бройки.
Компанията обаче е получила тласък от продажбите на софтуер, въпреки че приходите от хардуер са се забавили. Sony заяви, че наблюдава ръст на продажбите на игри и на мрежови услуги, основно на своята абонаментна услуга PlayStation Plus.
Тази програма дава на играчите достъп до онлайн мултиплейър игри и предоставя достъп до редица безплатни заглавия всеки месец.
Данните показва по-дългосрочна промяна в индустрията за конзоли, която наблюдава как геймърите все повече се насочват към дигитални сваляния на игри и абонаментни услуги. Това включва предложения, които позволяват стрийминг на игри през облака - технология, която не се нуждае от скъп хардуер.